Nekromanti Äventyr/uppdrag

G

Guest

Guest
Vilka slags uppdrag burkar ni som är SL köra?
Brukar ni ha militäraktiga, klausterfobiska eller något annat?

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
 

Elrond

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
113
Location
Bollnäs
Försöker att skapa en trevlig mix av båda två. Det brukar göra spelarna lagom skitnödiga...

/Elrond
 
G

Guest

Guest
Har du något trevligt äventyrs uppslag?
och var låter du dina uppdrag utspela sig?
Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
 

HoBBiT

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
94
Location
Anderslöv, Skåne, Sverige
Just nu har mina spelare nya gubbar som inte är så bra. Så jag kör nog mest "gatu-vålds-standard-uppdrag". det kan var en spelares syrra som har blivigt kidnappad eller en gubbe som vill ha sitt lager skyddat från otrevliga typer, som poliser t.ex.

Fast det vet ju inte spelarna om. Där har man ett utmärkt sätt att få sina spelares gubbar att bli kriminela även om de inte själv vill bli det.

Mina spelare har en tendens att vilja vara "lagliga". Och då kan det vara svårt att få in dem i "Nimrods lista över coola typer som slåss för pengar".

Vad jag försöker komm fram till är att spelare kanske spelar sina gubbar bättre om de utsätts för oväntade manus händelser.

//HoBBiT - som inte sagt nått på länge, men har inget vettigt att komma med... :(

OBS! (Vad betyder: "Praeterea censeo Carthaginem esse delendam")
OBS!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Varför inte köra en mix av allt. Det brukar ge en tillfredsställelse till alla. Så blir alla nöjda & glada efter äventyrets slut.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam" betyder: För övrigt anser jag att Katago bör förstöras (Cato d ä:s ständigt upprepade, hans Praeterea censeo).

/Emil - som har koll
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
För tillfället kör jag en litet "högre" kampanj där rollpersonerna är poliser inom Europol. Jag har tyvärr inte riktigt kommit igång ordentligen, vilket fått mig att börja känna saknad från vanliga "lägre" och smutsiga uppdrag.

/Emil
 
G

Guest

Guest
Ja så ligger det till... Varje gång Cato den äldre framträdde i senaten så avslutade han sitt tal med
"För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras" eller på latin "Praeterea censeo Carthaginem esse delendam".
Han företrädde en grupp av köpmän som ansåg att Karthago borde... ja just det förstöras, på grund av att rom och Karthago var handelskonkurrenter...

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
 

Joham

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
92
Location
Boden
Jag brukar spela en sorts thriller-deckare i bladerunnerstil. Neotech passar ypperligt till den sortens äventyr. Jag har ett sådant äventyr på datorn som jag kan skicka om någon vill provspela det. Skicka ett brev till Joham@hem.utfors.se och be snällt.

Joham -Fast slutet saknas...
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Fast den latin du drog där är vad jag vet inte den fullständiga. Det är en förenklad version. Nu kan jag inte den riktiga, iof...
Cato förde ju en propagandakampanj på att förstöra Karthago, av personliga åsikter. Karthago utgjorde inget hot mot Rom, eftersom det förlorat de två puniska krigen innan. Det sista kriget var alltså ett tämligen onödigt utrotningskrig.

/RipperDoc - som forskat noggrannt om ämnet en gång i tiden

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
"Det sista kriget var alltså ett tämligen onödigt utrotningskrig."

egentligen inte, de ville visa att de var de som härskade så att ingen annan skulle få för sig att tro att det skulle gå för sig att sätta sig upp mot Rom



Jag är gud
 
Top