Nekromanti Äventyr till Fading Suns

Skelander

Veteran
Joined
17 Dec 2000
Messages
195
Location
Umeå
Är det någon som har några bra förslag på äventyr som man kan konvertera till Fading Suns? Jag har det flesta böckerna från Holistic Design (de som gör rollspelet), men tycker inte att de passar in så bra i de typer av kampanjer jag hade tänkt mig.
 

Härolden

Warrior
Joined
8 May 2003
Messages
237
Location
Göteborg
Tjaäh, vad hade du tänkt dej? Lixom lite svårt om inte ens HDI kan göra dej nöjd...

// Härolden, kör Warhammer-kampanjen "The Enemy Within" i FS
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
"Härolden, kör Warhammer-kampanjen "The Enemy Within" i FS"

Kul, var ett bra tag sedan jag föreslog det i en diskussion. Har dock inte kommit igång själv med det än.
Jag skulle dock föreslå att du tar vilket fantasy eller scifi äventyr som helst och konverterar, för det går alltid att placera händelserna någonstans i Fading Suns universum. Sedan är det bara en fråga om hur man får rollpersonerna dit....
 

Skelander

Veteran
Joined
17 Dec 2000
Messages
195
Location
Umeå
Det är inte så att HDI gör dåliga äventyr - tvärtom, jag gillar dem faktiskt. Dock vill jag köra en kampanj med mer "magi", demoner och övernaturliga element.

"Enemy Within"!!! Ohh, har tänkt köra den jag med. Kommentarer please!
 

Härolden

Warrior
Joined
8 May 2003
Messages
237
Location
Göteborg
Tja, vad ska jag säga ... jag hittade en sida om saken på en Fading Suns-site, och bestämde mej för att testa. Vi har kört igenom första boken, så nu får vi se hur det fortsätter (paus fn). Tog och kombinerade ritualen på slutet med en rätt maffig astrofysisk pryl som hände med lokala solen (den knatade igenom ca 1 miljon års utveckling på en kvart). Ritualen centrerades runt ett stort teknologisk bygge med en stor bildskärm i mitten för kommunikation med ärkedemonen (och sen säger de att TV inte är skadligt för ungdomen, jojo...)

Tänkte varva med lite annat framöver - bl a kommer de att få "städa upp" efter en del saker som finns kvar sen förra kampanjen.

Har du köpt "Into The Dark" ? Jag tyckte äventyren där var rätt kul, även om ett par av dem är lite svårkörda. Framförallt Li Halan-äventyret är ju helrätt om du vill ha demoner.

En skräckis som kan vara inspiration är "Fallen" - gick på TV för inte så länge sen. En kroppsbytande demon är rätt otrevligt att lyckas få kål på...

Strulet med demoner i FS är att de är rätt oövervinnerliga ... antingen lyckas man exorcera dem, eller också hittar de på hyss med verkligheten omkring dej. Och då dör du/blir vansinnig. Lite som CoCs varelser, m a o.
 

Skelander

Veteran
Joined
17 Dec 2000
Messages
195
Location
Umeå
Vi måste har sett samma sida.
Kan man få tag i Enemy Within nu för tiden? Jag tror den är out of print. Eller?
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
TEW

TEW försvann i och med att Hogshead lade ned verksamheten. Black Industries som nu plockat upp WFRP och gör version 2, har vad det verkar, inga planer på att trycka upp den igen heller.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Hmm, om det är magibiten du vill åt så skulle faktiskt Harlequin-kampanjen till Shadowrun funka.

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> Grundideen är två alvmagiker som är från Earthdawn (förra gången det var magi) som bråkar med varandra och de är über-mäktiga magiker. Man blir det om man är sådär en 6000 år gammal... </font></td></tr></table>

Och när du väl kört den så kan du köra fortsättningen Harlequin's back. Spelarna kommer då vara genuint sura på honom... <table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> Här inser han att vissa demoner (horrors) håller på att komma till jorden sådär en 2500 år för tidigt, och kommer de nu så är det kört. Ergo, han skickar spelarna på en quest via metaplanen för att fixa vissa saker som skall hålla horrors bort. </font></td></tr></table>

Du skulle även kunna köra exempelvis scenariot Universal brotherhood. <table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> Här är insektsspirits som vi en till synes hjälpsam religiös förening infiltrerar. Dessa spirits är bara ca 300 år för tidiga i jämförelse mot Horrors, men de är i jämförelse harmlösa. </font></td></tr></table>

Detta scenario skall då gärna köras före eller i början på Harlequin-kampanjen.

/Ulfgeir
 
Top