Nekromanti Äventyr till Fading Suns

tobzombie_UBBT

Veteran
Joined
1 Aug 2001
Messages
58
Location
växjö; sveriges metropol och smålands juvel
officiellt har holistic inte gett ut några vidare äventyr.. det finns nån äventyrsantologi som heter into the dark och är ganska dålig och så har de gett ut två utav tre av war in the heavens, vilka focuserar på symbioterna, vau och i den kommande annaukin. sen finns det en massa tattiga äventyr(-suppslag) i de flesta moduler, tex weird places ( vilken jag dock rekomenderar).. i övrigt har jag inte hittat nått som varit intressant, men man kan ju alltid knycka lite idéer här och var...
de skulle lugnt ge ut en maffig kampanj för att få fart på sitt spel och förlåtelse för att de sålt sin själv till satan (läs:d20)
/tobzombe
 

Jerry Sköld

Veteran
Joined
7 Nov 2001
Messages
70
"War in the heavens: Lifeweb" (som koncentrerar sig på Symbioterna, med gott om information om dessa) och dess uppföljare "WITH: Hegemony" (samma för Vau) kan rekommenderas - speciellt den senare, som med sina Vau-illustrationer i "Dossier: Your eyes only"-kapitlet nmog tar pris för ett av de snyggaste rollspelssupplement jag någonsin sett (i viss tävlan med Tribe 8-böckerna), och dessutom ger det en massa godisinfo om Vau-imperiet. Mys.
 

Primas Antonio

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
182
Location
Göteborg
Har du kollat "Byzantium Secundus"? Förutom att vara en alldeles utmärkt modul om kejsarens värld innehåller den många äventyrsidéer att bygga vidare på, tex. kärlekshistorien mellan Emperor Alexius och Duchess Salandra (där rollpersonerna visserligen enbart får agera kurirer). Kort sagt, BS innehåller flera halvfärdiga äventyr som kräver viss uppiffning, men med lite arbete kan det bli till en utmärkt intrigkampanj.
 
Top