Eon Äventyr till Eon?

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
943
Location
Uppsala
Ja, har bland annat flera gammla som jag försöker fixa till. Har precis kört klart ett som är redo att läggas upp. Tar gärna emot feedback om jag ska utöka något. Skriver när det finns på plats.

Ska köra om en längre kampanj som jag tänker lägga upp sen också.
 

mini72

Veteran
Joined
15 Oct 2018
Messages
110
Ja gör gärna det. det låter skitbra. Riktigt bra med en längre kampanj oxå. Har du til andra spel så släng ut dom med. Super Celledor
 

mini72

Veteran
Joined
15 Oct 2018
Messages
110
Riktigt bra tycker jag. Seriöst upplägg och lätt att förstå. Dej vill jag se fler äventyr ifrån. Kommer lätt att köra det när vi väl är tillbaka till EON. Just nu ska det bli Symbaroum och ev. Coriolis. Det vore skit bra om du spelar nått av dom så du kan skriva lie till dom oxå :) . Men det är fint med fler till EON oxå. Eller andra spel.
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
943
Location
Uppsala
Riktigt bra tycker jag. Seriöst upplägg och lätt att förstå. Dej vill jag se fler äventyr ifrån. Kommer lätt att köra det när vi väl är tillbaka till EON. Just nu ska det bli Symbaroum och ev. Coriolis. Det vore skit bra om du spelar nått av dom så du kan skriva lie till dom oxå :) . Men det är fint med fler till EON oxå. Eller andra spel.
Kul att höra, brukar vara enklare för mig själv att göra det lite mer ordentligt. Har inte lika mycket tid längre att spontant förbereda inför en session.

Blir taggad att lägga upp resten men det får ta lite tid att fixa till dem.

Hade varit kul med andra spel, får se vad spelgruppen säger men vi är inne på Eon nu.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
Sen den här tråden började har vi gett ut böckerna Genom vind och glas samt Ur stoft och sot, vilka tillsammans utgör kampanjen Sylfens vrede. Förra veckan skickade vi ytterligare tre äventyr på tryck: Ingenmansland, Klostrets klagan och Piratöarna. Dessutom är Troll och vättar med i samma släpp och i den boken ingår ytterligare ett äventyr: Vito Chaseres sista färd.
 

Boldtaar

Warrior
Joined
12 Jul 2004
Messages
264
Location
Göteborg
Rollspelstidningen Fenix har haft några bra Eon äventyr och äventyrsplatser som kanske kan uppdateras ges ut på nytt?
 

mini72

Veteran
Joined
15 Oct 2018
Messages
110
Sen den här tråden började har vi gett ut böckerna Genom vind och glas samt Ur stoft och sot, vilka tillsammans utgör kampanjen Sylfens vrede. Förra veckan skickade vi ytterligare tre äventyr på tryck: Ingenmansland, Klostrets klagan och Piratöarna. Dessutom är Troll och vättar med i samma släpp och i den boken ingår ytterligare ett äventyr: Vito Chaseres sista färd.
Ni gör ett super jobb. Tack för det. Men vi som spelar mycket hinner bränna av en del. Det skulle va kul med en ny fet kampanj
 

mini72

Veteran
Joined
15 Oct 2018
Messages
110
Sen den här tråden började har vi gett ut böckerna Genom vind och glas samt Ur stoft och sot, vilka tillsammans utgör kampanjen Sylfens vrede. Förra veckan skickade vi ytterligare tre äventyr på tryck: Ingenmansland, Klostrets klagan och Piratöarna. Dessutom är Troll och vättar med i samma släpp och i den boken ingår ytterligare ett äventyr: Vito Chaseres sista färd.
En fråga. Jag har en ide jag funderat på länge. Ni skulle ju kunna utnyttja skrivkraften vi har här i landet mer. Utlys lite tävlingar. Låt folk gå in å backa med en peng. Sen får folk skicka in äventyrsbidrag. Vinnaren får sitt bidrag publicerat och en peng. Backare och övriga deltagare (i tävlingen) får äventyret när det är klart plus tillgång till övriga ävetyrsbidrag. Det är ju verkligen en win win win. Dom övriga bidragen går ju oxå att sälja för en slant, 30 kr typ, på pdf till övrigt folk. Eller nått åt det hållet. Har nämligen varit på väg ganska länge att göra nått liknande i egen regi då det verkligen är en win för alla inblandade. Men det är ju ännu bättre om ni ligger bakom
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
Vi har några äventyr på gång. Det som är allra närmast är Gothcon-äventyret Mycket väsen för någonting som går av stapeln redan i övermorgon! Det är skriver av Pontus Kjellberg som även är författaren bakom Klostrets klagan och Piratöarna. Vad gäller äventyr i bokform är inte planerna spikade ännu, men det lär vi få tillfälle till att återkomma om.
 
Top