Eon Äventyr till Eon?

Shabo

Veteran
Joined
21 Feb 2014
Messages
59
Hejsan alla,

jag undrar vilka äventyr som finns till Eon och vart man kan finna dessa? Det är inte ovanligt att det finns en uppsjö äventyr till ett givet regelsystem men jag har svårt att finna några till Eon. Kanske är min google-fu för svag eller otillräcklig?

Tack på förhand!
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
Helmgasts hemsida finns åtminstone några. Sedan är ju Sylfens vrede på väg ut, så där har man nog äventyr så att det räcker i många år, men kanske kommer det även ytterligare produkter med äventyr i inom en överskådlig framtid.
 

Shabo

Veteran
Joined
21 Feb 2014
Messages
59
Jo jag har försökt hämta så mycket som möjligt från hemsidan men tycker fortfarande att det är lite barskrapat med äventyr. Ser mycket fram emot Sylfens vrede! De flesta som spelar kanske inte har samma behov av äventyr som jag nu upplever helt enkelt.

Tack för snabbt svar!
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057

Rekommenderar särskilt regnssynd och de fördömdas sista hopp och även diamantäpplet (har inte spelat dem efterkommande äventyren i serien än)
 

Shabo

Veteran
Joined
21 Feb 2014
Messages
59

Rekommenderar särskilt regnssynd och de fördömdas sista hopp och även diamantäpplet (har inte spelat dem efterkommande äventyren i serien än)
Regnsynd och Diamantäpplet hade jag i samlingen men De fördömdas sista hopp är nu beställt!

Tack för tipsen!
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
De utgivna äventyren är:

Eon I-II-III (Neogames)
  • Sorgernas brunn
  • Jarla
  • De fördömdas sista hopp
  • Regnsynd
  • Diamantäpplet (Sylfens vrede I)
  • Katres gåtor (Sylfens vrede II)
  • Av blod komna (Sylfens vrede III)
Eon IV (Helmgast)
  • Ödesväven (Sylfens vrede IV)
  • Äventyrets väg (bok som innehåller tre äventyr: S:t Kerons sista vila, Avgrundens parlament och Skuggspel).

Just nu är Genom vind och glas (samlingsvolym av Sylfens vredes fyra första delar) och Ur stoft och sot (Sylfens vrede, femte och avslutande delen) på tryck och beräknas komma i juni. Alla de gamla äventyren till Eons första tre utgåvor finns samlade tillsammans med alla andra moduler från den tiden i PDF-paketet för Eons klassiska utgåvor.
 

Shabo

Veteran
Joined
21 Feb 2014
Messages
59
De utgivna äventyren är:

Eon I-II-III (Neogames)
  • Sorgernas brunn
  • Jarla
  • De fördömdas sista hopp
  • Regnsynd
  • Diamantäpplet (Sylfens vrede I)
  • Katres gåtor (Sylfens vrede II)
  • Av blod komna (Sylfens vrede III)
Eon IV (Helmgast)
  • Ödesväven (Sylfens vrede IV)
  • Äventyrets väg (bok som innehåller tre äventyr: S:t Kerons sista vila, Avgrundens parlament och Skuggspel).

Just nu är Genom vind och glas (samlingsvolym av Sylfens vredes fyra första delar) och Ur stoft och sot (Sylfens vrede, femte och avslutande delen) på tryck och beräknas komma i juni. Alla de gamla äventyren till Eons första tre utgåvor finns samlade tillsammans med alla andra moduler från den tiden i PDF-paketet för Eons klassiska utgåvor.
Har skaffat alla de utgivna äventyren nu och ser mycket fram emot Genom vind och glas samt Ur stoft och sot.

Tack så mycket! Har en hel del äventyr att sätta mig in i nu!
 

mini72

Veteran
Joined
15 Oct 2018
Messages
110
Tar vid gammal tråd. Nån som har/vet vart det finns hemma skrivna äventyr/kampanjermoduler? Känns som scenario bibblan gått i stå. Har inte hänt nått iaf på ett par år. till alla författare: Snälloa. Släpp era grejer. Vi vanliga döda klarar oss inte utan er. Jag har en tanke. att starta en ny sida som påminner om scenario b. men med mer "reklam" för sig. Där man snacka ihop sig innan uppstart å där man kanske kunde skrapa ihop ett gäng kompetenta och ambisiösa personer som kunde hålla i det. Det formligen kryllar av eget skrivet material runt i stugorna. En stor anledning, har jag fått veta, att många inte ser dagens ljus är att det bara finns ner rafsat, skrivet i kort ver. eller bara finns i huvudet. Det är där jag tänker mej dessa "arbetare" på nya sidan, vi kan kalla den Homebrew just nu, kommer i spel. Plus att folk ska kunna anmäla sitt intresse för att hjälpa till om för bara nån gång eller jämt. Dels till att hålla fart i sidan genom att hela tiden påminna comunityn om dess existens och att jaga material. Sen tänker jag mej att folk kan lämna in sitt material och folk på sidan "fixar" till det. Allt från att bara piffa till det, att t.ex korrekturläsa vid önskemål och/eller behov eller att gå så långt som att hjälpa till att skriva ner material som bara finns i huvud eller en liten lapp. Många av spelen har rätt dålig backning av material. Tyvärr så är det flera, med Fria ligan i spets, som hellre släpper nya spel än material. Mer pengar i det. Man skulle kanske kunna ta typ en tia per äventyr/supplement. Man kanske t.o.m skulle kunna göra böcker med spiral rygg till dom som vill betala mer. Har själv en sån apparat som jag använder när jag skriver ut t.ex ett äventyr från pdf. Man kan t.o.m ha fram å baksida. Bara självkostnad såklart. För det finns ju t.ex Patreon å folk kan lämna bidrag. Så kanske dom som skriver och dom som gör jobbet kan fåp nån krona för det. Vet inte hur det skulle gå lagligt men det är bara en tanke.Tycker iaf grund iden som sådan är värd att utvärdera. Det som skrevs tii scenario b. var ju under rollspels lågperioden å utan "reklam". Nu är vi säkert tio gånger så många som håller å det finns en jävla massa spel så tänk bara tanken på hur mycket materail man skulle komma att kunna ta del av. Många skriver ju faktiskt ner hela sitt material å då krävs det i princip inget jobb. Det finns ju skitduktiga killar å tjejer. T.ex Rollspelsmåndags Johan och Vi spelar rollspels Axel för att nämna några. Vad säger folk?
 

runequester

Swordsman
Joined
29 Apr 2018
Messages
474
If I may:
If someone was to try and run through every published scenario, what would a good order be?
 

Thalaski

Hjälpsam dvärgamagiker
Joined
28 Aug 2002
Messages
93
Location
Örbyhus
If I may:
If someone was to try and run through every published scenario, what would a good order be?
I'm kind of doing this right now. I'm playing the old scenarios with Eon IV-rules. I started with "Regnsynd" and the premise to go towards "Jarla", a snagg on their way to Jarla resulted in the start of "De fördömda sista Hopp". I also planted the seeds for the scenario in "Misslor". And I'm thinking that we could go for that in proximity to Jarla. We'll probably not going to play "Sorgernas brunn" with this group, maybe after Jarla.

I'm playing "Sylfens Vrede" with another group.

There are some Eon IV scenarios that I haven't read through yet.
 

mini72

Veteran
Joined
15 Oct 2018
Messages
110
Har du skrivit? Ja det funkar. Skitbra att folk delar med sig. Satt just å tänkte på att man skulle kunna anordna tävlingar. Till olika spel. Man erbjuder folk att backa t.ex en tävling för EON äventyr. Min. 30 sidor. Å så får alla som vill vara med å backa lägga 50-100 spänn. Sen får några utvalda agera jury å så får vinnaren alla stålar. Å alla backare får tillgång till alla inskickade bidrag. Det blir verkligen win win
 
Top