Nekromanti Äventyr sökes:

Gurrgel

Veteran
Joined
14 Dec 2000
Messages
104
Location
Stockholm
Är det någon som har något bra äventyr som har som mål att förflytta gruppen från en plats till en annan?

Jag är i ganska stort behov av detta och skulle gärna vilja ha det om det finns, jag har redan sett Trubbel på Färden, på Sverok.
 

SoC

Veteran
Joined
30 Apr 2001
Messages
158
Location
stockholm swe
Jag har 2 äventyr som kanske skulle passa dom skulle i så fall finnas under en tidigare spalt vid namn Äventyr. dom är inte så jätte bra men du kanske gilar dom.

SoC


If there`s shuch thing as to much power i havent discoverd it yet.
Dark Ritual.
 

ceralion

Veteran
Joined
13 Mar 2001
Messages
52
Location
Piteå
Vandringslust

Visserligen har Vildhjarta kommit - och min egen uppfattning är att det är mycket bra - men det har ju inte direkt som mål att förflytta rollpersonerna. Jag har själv skapat ett äventyr som heter 'Vandringslust', vilket är Kapitel 1 av 3 ur helhetsäventyret 'Ögat'. Inget copyrightskyddat material är medvetet använt, men jag tvekar till att lägga upp det eftersom jag är *väldigt* less på copyrightdiskussioner.

Äventyret utspelar sig i Östra Trudvang (precis där Vildhjarta lígger), och spelar man *hela* 'Ögat' förflyttas rollpersonerna från södra Ejland till bergskedjan som sträcker sig i öst-västlig riktning i södra Vildland (eller rättare sagt Vortland).

Jag har själv illustrerat äventyret, ritat kartor och annat. Personligen är jag rätt nöjd med det hela, men jag tvekar till att publicera det (dels pga den solklara orsaken att det inte är riktigt klart ännu, men även för att undvika eventuella copyrightdiskussioner - jag tror inte att sådana kommer att vara aktuella, men man vet aldrig... jag har varit med om både det ena och det andra.)

Hur som helst, om någon känner sig manad att objektivt ta en titt på detta äventyr får de gärna ta kontakt med mig via forumet. Filen är i pdf-format och kräver Adobe Acrobat Reader 5.0 för att kunna läsas.

För närvarande kan jag själv klaga på följande saker i Vandringslust:

* För linjärt - Jag tror rollpersonerna kommer att uppleva de händelser de blir utsatta för nästan påtvingade.

* Historien är för förmodad - Jag har nog beskrivit för få utgångar av händelser, säkerligen är det något jag inte tänkt på vilket gör att endast de mest troliga resultaten av händelserna är beskrivna.

Positivt, i min mening:

* Bra bakgrundshistoria.

* Fina/snygga/roliga bilder/kartor

* Eftersom jag själv gillar att resa med rollpersonerna tycker jag om det hela :)

Som sagt, vill någon läsa detta äventyr, skriv gärna detta här i forumet, så kan vi säkert komma fram till något.

Tänkte att du som skrev föregående inlägg kanske skulle vara intresserad av detta...

PS: Vill passa på och tacka Joel Samuelsson, Anders Åström, Anders Olsson, Lars Olsson samt Jesper Brännström för idéer som förde detta äventyr vidare (samt för att de står ut med mig som SL :gremsmile:. )DS.



- Ceralion // carpe noxem - fånga natten //
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
En intressent

"Som sagt, vill någon läsa detta äventyr, skriv gärna detta här i forumet, så kan vi säkert komma fram till något."

Jag är intresserad att läsa det, är alltid nyfiken på hur andra skapar och utformar sina äventyr för att själv kunna göra bättre, är oxå bra som inspirationskällor.

Om du kan bifoga det till ett privat meddelande här på forumet så kan vi ta det den vägen.


Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,597
Location
Helsingborg
En klassiker är ju annars att de blir hyrda som vakter för en karavan.

/[color:green]Han</font color=green> som nog använt den metoden flera ggr
 

Janus

Veteran
Joined
2 Jun 2001
Messages
36
Location
Gôteborg, Linné, lägenhet, stol.
Re: En intressent

skulle oxå gärna vilja testa ditt äventyr. Nu är nämligen våran spelgrupp i stort behov av äventyr (vi spelade just klart Vildhjarta).
Du kan anntingen skicka det som privat medelande eller till min e-post address.

Janus

If you dance with the devil the devil don't change, the devil changes you
 

Janus

Veteran
Joined
2 Jun 2001
Messages
36
Location
Gôteborg, Linné, lägenhet, stol.
Testa "vandringsfärd"

skulle oxå gärna vilja testa ditt äventyr. Nu är nämligen våran spelgrupp i stort behov av äventyr (vi spelade just klart Vildhjarta).
Du kan anntingen skicka det som privat medelande eller till min e-post address som är följande liquidsnake14@hotmail.com

Janus

If you dance with the devil the devil don't change, the devil changes you
 

ceralion

Veteran
Joined
13 Mar 2001
Messages
52
Location
Piteå
Kan skicka det, men det är inte riktigt klart (NT)

- Ceralion // carpe noxem - fånga natten //
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
OK, skicka det när du är klar.

Tack på förhand.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

ceralion

Veteran
Joined
13 Mar 2001
Messages
52
Location
Piteå
*Långt* ifrån klart...

Ville bara påpeka att det för närvarande bara finns ett första utkast av äventyret. Upplägg, historia, osv. En del bilder följer också med.

Mycket nöje.

- Ceralion // carpe noxem - fånga natten //
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,987
Location
Linköping
En klassiker är ju annars att de blir hyrda som vakter för en karavan.

Om det är sjövägen RP:na ska ta så kan de ju vara vakter på ett skepp som ska frakta dyrbara varor nånstans. Sedan blir de överfallna av pirater/sjömonster, skepp springer läck och RP:na flyter iväg på lite träbitar mot solnedgången..."jag undrar vart vi kommer att flyta iland?".


//[color:red]Feuflux
"Kärleken är som ozonlagret, man saknar den inte förrän den är borta"</font color=red>
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
"Om det är sjövägen RP:na ska ta så kan de ju vara vakter på ett skepp som ska frakta dyrbara varor nånstans. Sedan blir de överfallna av pirater/sjömonster, skepp springer läck och RP:na flyter iväg på lite träbitar mot solnedgången...'jag undrar vart vi kommer att flyta iland?'."

Det är faktiskt en riktigt bra ide. Har själv använt den och det funkar hur bra som helst. Tyvärr så är alla i min grupp "landkrabbor". Ja,ja, så kan det gå...



Ximnipot - huvudvärken personifierad
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,597
Location
Helsingborg
"<EM>Om det är sjövägen RP:na ska ta så kan de ju vara...</EM>"
Själv lät jag de bli sålda utav kaptenen på båden, som de kände, till pirater som slavar. Direkt kom det upp "Döda kpt Damalisarus" på deras rollformulär.
Jag lät de komma till en "smugglarkoloni" och hade hittat på runt 10 olika sätt att fly på. De tog den som jag inte tänkt på... De slog sig ut.

/[color:green]Han</font color=green> som tycker att 'hur det fortsatte' är en historia som kan berättas en annan gång
 
Top