Nekromanti Äventyr på Östkusten och i Australien

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Är det någon här som har erfarenhet av äventyr på östkusten(New England och där omkring) och vill berätta lite om det och ge tips?
Sedan har jag också lekt med tanken på ett Western äventyr som utspelar sig i Australien. Australien och USA på 1800-talet borde inte vara helt olika varandra. Är det någon som vet mer om detta?
 

Lan

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
113
Location
Ängelholm
Hur länge var A bara en fängelsekoloni? Det har helt slipped my mind. Det vore dock väldigt häftigt med en massa förrymda fångar i A, men få hederliga människor./images/icons/smile.gif
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Vet ej, men jag har för mig att man hittade guld där under mitten av 1800-talet. Dessutom så påminner ju det australiensiska landskapet en del om Usa också.
 

Cad

Veteran
Joined
14 Jan 2002
Messages
127
Location
Jkpg
Australien verkar vara en kul idé..ska genast kolla efter historiska sidor på webben..
Fortsätt spotta ur er ideer! jag är bara tacksam!
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag har mängder med idéer till Western. Tyvärr spelar vi det inte särskilt ofta. Sedan saknar jag ofta tid eller ork för att skriva ner dem. Men jag får väl ta mig själv i kragen.
 

mat

Veteran
Joined
12 Mar 2002
Messages
103
Location
Ängelholm
Låter kul. Men om det är rymda fångar kanske någon blir torterad ju...eller
Till och med en kvinna kan ju dö. Tror att vi återvänder till Sverige. Det kan väl vara kul. Alla dansar runt midsommarstågen osv/images/icons/laugh.gif
 

Lan

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
113
Location
Ängelholm
Ja, och nypotatis och saft och klubbor. *dansar runt i pojkdräkten*/images/icons/grin.gif
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag har inte skrivit något om att eventuella rollpersoner skulle vara förrymda fångar och jag vet nog vad du anspelar på. För min del är den diskussionen över. Kan du inte skriva några vettiga inlägg på den här tråden så är det bättre att du låter bli.
 
Joined
17 May 2000
Messages
122
Location
Östermalm Stockholm
Tortyr var förbjudet i de engelska kolonierna på 1800-talet. Förbjöds någon gång under 1700-talet. Vet inte exakta årtalet.
Själv funderar jag på en afrikakampanj. Sudan möjligen. Är kanska duktigt på den kampanjvärlden.
 

LGS

Veteran
Joined
24 Feb 2002
Messages
88
Location
Hindenburg
´Kankse går vem vet.............../images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/kiss.gif/images/icons/wink.gif/images/icons/cool.gif/images/icons/sad.gif/images/icons/clown.gif/images/icons/clown.gif[color:ff8c00]drum drum drum</font color=ff8c00>
 

Tinderdale

Veteran
Joined
16 Jun 2000
Messages
9
Australien var i mångt och mycket ungefär som USA om man betraktar de snabbt växande gruvstäderna och "orörda" markområden. Jag har ingen stenkoll, men jag tror man kan räkna med att Australien får sin western-era ungefär 20-30 år senare än i USA.

Det finns en snubbe vid namn Kelly som är mycket känd i Australien. Han är betraktad som en sorts Robin Hood-figur som rånade banker och gäckade rättvisan om vart annat i slutet på 1800 och början av 1900-talet. Porträtt och skulpturer avbildar honom med en bröstplåt och hjälm av järn som sägs ska ha räddat honom mot lagens kulor.
 
Top