Nekromanti Äventyr/kampanj, SPOILER FÖR JABBA ETC.

Thedax

Veteran
Joined
30 Dec 2010
Messages
120
Hej igen, jag har suttit och knåpat på en historia och har skrivit ner det mesta och är nu sugen på lite respons.


Bakgrund:
En avdelning av Den Skimrande Vägen, en magikerguild, har hittat en ny sorts magi, Animatropi, själsmagi. Den funkar så att den alstrar ur en varelses själ. Varje själ har en grundmängd själsmagi lagrat i sig, det är det som ger livet sin essense.

Dessutom får en själ som alstrat magi en tiondel av alla magnituder alstrade "lagrade" i sig. Det sätter sina spår i kroppen. (Jag har medvetet lämnat quadosh ur det hela och önskar inte dra in det.

När man alstrat magin kan man lagra den i sin egen själ, att alstra ur sig själv funkar som om man haft kongelat.

Denna avdelning av DSV anföll de andra magikerna och tog magin ur dem och lagrar den i sig själva. De har även skaffat en rad olika artifakter som de kan transformera stora mängder magnituder med (vortex). De är även mycket duktiga besvärjare.



Nu har det som finns kvar av DSV gömmt sig och de 5 har splittrat sig och letar efter olika kraftkällor som resterande DSV medlemmar och drakar...






RPs historia:
RP inleddes med REGNSYND med skillnad att pärlorna ineföll en mäktig bunden demon som sedan binder sig till alla RP och alla får olika egenskaper. Deras själar blir då daemeotropi (demonmagi) och De 5 kan inte alstra ur dem.

Dock vet de inte om demon-biten än, det träder sakta i kraft.

Häxan i byn mördas av Aros, en av de 5 har dödat henne och de följer honom till en stad. Där gömmer några DSV medlemmar sig. Här får RP sakta reda på lite saker om de 5, de är rätt okända världen över utanför DSV.

Det hela slutar med att RP blir tvunga att varna några andra DSV en bit bort och alla DSV i staden mördas.

Några förslag på fortsättning???
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Har drakarna någon kunskap om denna magi? I så fall har de haft en anledning att hålla kunskapen borta från de andra raserna?(Permanenta men eller annat?). Låt drakarna få reda på att några människor ha fått reda på det, de kommer nog vilja få bort informationen från människor om de har hållit den borta så länge. Det var det enda jag kom på nu :gremsmile:
 

Thedax

Veteran
Joined
30 Dec 2010
Messages
120
Ja det skulle ju vara logiskt att drakarna gömmer det för de andra så att ingen kan alstra ur drakarnas själar då de är så magiska väsen :gremsmile: kanske kan drakarna ha någon slags beskyddare av hemligheten som blir intresserade av att samarbeta med RP..
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Om du har drakboken, och vill göra kampanjen längre samt inte haft med henne innan, skulle kanske Rhesmeherith(Sidan 38) hennes syfte kanske var att dölja detta för människorna? Kanske hennes väktare vet något om det för att stoppa dem? Om inte annat kanske det är dags för henne att få tillbaks minnet?
 

Thedax

Veteran
Joined
30 Dec 2010
Messages
120
Låter intressant men drakar väntar jag gärna lite med att föra in, mer trappa upp det episka.

Om man skulle göra någon form av "Jakt" mellan RP och Aros, hur skulle det rent praktiskt kunna göras.
 
Top