Nekromanti Äventyr i rollspelstidning i höstas?

Boldtaar

Warrior
Har för mig att jag läste om något äventyr till Eon som var med i någon rollspels tidning i höstat. Tänkt köpa tidningen då men så glömde jag av det.

Någon som vet vilket äventyr eller tidning jag menar?

Ceram

Tvättbjörn
Under bergens skugga

Har för mig att jag läste om något äventyr till Eon som var med i någon rollspels tidning i höstat. Tänkt köpa tidningen då men så glömde jag av det.

Någon som vet vilket äventyr eller tidning jag menar?
Jag antar att du menar "Under bergens skugga" som fanns med i fenix nr 4 2004.

Även om jag inte haft möjlighet att spelleda det ännu så gillar jag det.

/Ceram, tveksam på om hans spelare skulle hantera det ganska svåra äventyret bra.

Boboliwsy

Warrior
Re: Under bergens skugga

Kan någon berätta mer om det äventyret?
Vad handlar det om? Var utspelar det sig? Är det bra/välskrivet/intressant? Värt att beställa lösnumret?

//Boboliwsy

Ceram

Tvättbjörn

Kan någon berätta mer om det äventyret?
Vad handlar det om? Var utspelar det sig?
Äventyret är en spökhistoria som utspelar sig i norra Colonan. Mer än så blir det spoiler och beskrivnigen blir nog inte bättre.

Är det bra/välskrivet/intressant?
Jag tycker det är bra. Jag har inte spellett det och det verkar svårt. Det bör dock nämnas att både jag och mina spelare är dåliga på skräck. Förhoppningsvis kommer vi sakta träna upp det och sen kunna spela äventyret med full behållning... typ...

Värt att beställa lösnumret?
Ja. Det finns andra grejer i tidningen som också är bra. Har du inte läst fenix innan så borde du beställa en i vilket fall.

Boboliwsy

Warrior

Mmkay, tack!
Det verkar ju lite småmysigt det äventyret... lite annorlunda, skulle kanske vara kul att spela/bli inspirerad av, få lite omväxling i kampanjen :gremsmile:

Jodå, jag har läst fenix förut, äger nog alla nummer förutom 3 och 4. Mycket trevlig liten tidning.

//Boboliwsy - ska sova nu kanske...