Nekromanti Äventyr i Kandra

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Ja, mina spelare har nu efter några spelmötet slutat i den stora staden Kandra där jag tänkte hålla kvar dem ett tag, har en eller annan liten intrig på lut, men tänkte för skoj skull höra vad ni utsatt era spelgrupper för i denna emenenta stad! Eller vad ni bara har för ideer... :gremsmile:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag har aldrig spelat något som har med Kandra att göra som SL, men som Rp i världen där Kandra ingår vill jag bara säga att det är en av de roligaste platser jag vet, det är verkligen möjligheternas och händelsernas stad. Jag tror den SL som är SL för den grupp jag är med i som spelare började Enhörningshornet med oss där, dock har jag själv som SL inte läst Enhörningshornet, därför vet jag inte om det är där man börjar egentligen. Om det skulle vara så och du har enhörningshornet (eller kan få tag på ) - och/fast inte spelat det med dem än, så skulle jag, om jag var du, slänga in det där. Den bästa spelupplevelsen som spelare för min del föresten. Fast det är ju till coh från allt detta, från olika SL och spelargrupper...
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Precis vem jag ville ha tag på; Varför blev det hela så lyckat när du spelade i Kandra som spelare?`

Vad gillade du? Vad var bra?

Kan nog kanske få tag i enhörningshornet, men det får vänta, har redan 1300 spänn att punga ut för div andra rollspels tbh... :gremsmile:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,469
Location
Helsingborg
Du kan ju använda dig utav äventyren längst bak i boken.. Höhö.. :gremsmirk:
Först kommer jag som vanligt med lite länkar:

Standardäventyr i städe
Vad händer mannen?
Äventyrsuppslag

Något du bör tänka på är att det är en stad som det händer något i hela tiden.. Försök sprida ut en massa rykten.. "Det kanske försvinner en massa folk om nätterna.. Det ryktas om paradigmbyte i den undre världen.. En hjälte har kommit till staden.. Det är ont om kryddor i staden.." Försök spinna loss riktigt ordentligt..

Sedan kan du försöka spinna loss med äventyrsidéer på dina egna idéer.. "Varför försvinner det folk? Ond nekromantiker? Slavhandlare? En varulv som är lös i staden?"

Försök sedan göra en tvist på allting.. "Varulven är borgmästarens son.. Borgmästaren själv vet om detta men lyckas inte fängsla sin son denna fullmånsfas.."

/Han som involverade en av sina spelare genom att dennes råttman var med i en råttmanmaffiosofamilj som tagit över Kandras undre värld
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Som Han säger, spinn loss, skriv och tänk. Kandra är verkligen en stad där allt (i alla fall väldig mycket) är möjlig. Ta alla de mer "intressanta" byggnader som finns på kartan, värdshusen m.m. Mycket kan hända i den staden, "undrevärldensaker" i en stad som denna - med mycket fok och värdshus där ryckten, prat och händelser dagligen går runt - stora gator och små gränder där folk kan råka ut, göra etc. det mesta. Kanske har du världsspridda gillen/organisationer och finns världen över - har de sitt högkvarter här? Vad sysslar de med? Varför inte göra upp något gille som har sina fötter i Kandra - runt sånt kan man få ut mycket. Sådana saker tycker jag är roligt personligen, både som spelare och SL. Intriger och inblandning i - kanske någon possitiv sak, eller kanske i något mycket farligt som är verkligen inte är något som direkt får en att skratta...

:gremlaugh:
 
Top