Nekromanti Äventyr för DoD 6

Saurus

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
192
Location
Vadstena
y0! Jag skriver ett äventyr för drakar och demoner 6, har ni några tips på vad som bör tas med och inte bör tas med för att det ska bli lyckat. Jag har börjat skriva introduktionen till äventyret, det ska ligga mellan 2 - 4 speltillfällen. :gremgrin:
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Det viktigaste, upplever jag det som, när man konstruerar ett äventyr är att utveckla karaktärerna mycket! Historien, eller handlingen, brukar ju kunna sammanfattas i en eller två meningar, men hur karaktärerna som är viktiga för ävnetyret kommer att reagera på olika situationer är betydligt svårare att beskriva.
En annan sak som ibland är viktig är att förmedla miljön eller stämningen i äventyret. Kanske ska du försöka ta hjälp av en liten berättelse (se inledningen till Oraklets fyra ögon för bra exempel!) eller något liknande.
 

Duregar

Veteran
Joined
23 Dec 2003
Messages
8
Hmm, lite gåtor är inte fel, om du kollar upp följande länk Gåtor de är olika varje gång du trycker på updatera.
Sedan kanske historia i lagom måtta, inte allt på en gång utan kanske olika rykten om olika versioner av historian, men om du ska ta hela historian på en gång så kanske du ska ha mycket monster så att äventyrarna får kämpa för att överleva :gremsmile: Sätt gärna in lite olycker som t.ex. att en bryter ett ben så kanske man kan testa deras lojalitet.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Tråden flyttas.

Rollspelsmakarforumet är till för att skapa rollspel, inte scenarion till rollspel. Så..

<marquee> :zeppelinare:
</marquee>

Tråden flyttas till DoD-forumet.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag skulle vilja se at det fanns lite mystik i scenariot, trevliga & spännande karaktärer, lite intriger & lite småfajter...

Bra exempel på trevilga äventyr är Vinterskogens Hemlighet & Vildhjarta
 
Top