Nekromanti Äventyr... bråttom

Madon

Warrior
Joined
17 Aug 2003
Messages
238
Location
Vilhelmina/Umeå
Jag måste snabbt ha lite ideförslag tills på lårddag... så är det någon som har ett bra uppdrag eller ideförslag så kom med det...
 

Schyte

Veteran
Joined
24 Apr 2003
Messages
85
Location
Mt. Zal, Tholamar
Om du hade satt ut din e-mail i din profil hade jag kunnat skicka ett.

Tror inte modreratorerna blir glada om jag lägger texten på forumet (ca 12 sidor i word).
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Du får gärna komma med en snabb kommentar om vad det handlar om... är det en originell idé?
 

Silvervarg

Warrior
Joined
20 Jul 2003
Messages
346
Jaodu

Lite kortfakta skulle vara trevligt....
Som yrke,lite bakgrund, har någon pengaskulder? Är de kriminella? etc....
Det är bara lovligt fel att sicka den fete adelsmannen på torped jobb.... eller den hänsynlöse rövaren på middag hos kungen.
 

Alharra

Warrior
Joined
21 Mar 2003
Messages
221
Location
Halmstad
Det finns en mycket trevlig funktion som kallas för 'Bifoga fil'. Tror inte att någon moderator har nåt emot det. :gremwink:
 

Baron Orm

Veteran
Joined
16 Sep 2003
Messages
20
Location
Katharsis,Kathar ,Soldarn
ta och gör ett mord på en gård i ingenstans och låt rp arna lösa mordgåtan.. går att ampassa till alla spel grupper tror jag :gremgrin: eller kanske en serie mord på en båt för att där kan inte rparna komma undan.... gärna en stor båt.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Sök på eon på goggle och längst upp så ser du någonting ungefär såhär:svergie>rollspell>eon> OSV

Klicka på den så hittar du alla grymma sidor med lättåtkomliga uppdrag...

Hur många är ni?
 

Madon

Warrior
Joined
17 Aug 2003
Messages
238
Location
Vilhelmina/Umeå
ja det är en prisjägare, som jag planerar att lägga in en tjej i hans liv, en alv som är jägare/bågskytt och en magiker... ta gärna med tjejen på något sätt... kanske någon kidnappning eller liknande på något sätt...
 

Silvervarg

Warrior
Joined
20 Jul 2003
Messages
346
Låt en förmögen person sicka prisjägaren efter en väldigt farlig brottsling, eftersom han inte kan klara av den själv ber han sina vänner om hjälp. De skuggar brottslingen till ett värdshus (någonstans) när de sitter där och dricker sin öl(eller någe sånt) och iaktar brottslingen som sitter och pratar med någon, de uppfattar ord som "om 5 dagar, nästa fullmåne... i <stad>" sedan pratar de tystare. Plöstligt kastar sig en stupfull man över rpnas bord som anklagar en anna för att ha knuffat honom, slagsmålet är i full gång och under det kommande tummulet för svinner brottslingen och hans vän. En av rollpersonerna slås om kull och landar med ansikte på ett papper, på pappret står en adress i staden där brottslingen skulle. När de senare anländer där och går till adressen träffar de (brottsligen som är mycket skicklig med svärd) när de nedgjort skurken hör snyftiingar/annat ljud från ett rum, prisjägaren går och öppnar så kastar sig en kvinna översig honom. Sen när de skall inkasera pengarna så kan detta hända 1) De får pengarna 2) Han vägrar betala och ropar på vakter, rpna (inte kvinnan) blir ankalagade och dömda för mord och slängs i aresten, natten innan de skall hängas räddas de av kvinnan. Sedan jagas de genom hela landet...

Detta är bara en grund som du måste bygga ut själv....
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
En av rollpersonerna slås om kull och landar med ansikte på ett papper, på pappret står en adress i staden där brottslingen skulle.
Ett litet problem. Större delen av Mundanas befolkning är analfabeter. Det är egentligen bara i Cirefaliska Samväldet och i viss mån Sunari (främst Sanarialverna då) som läskunnigheten är utbredd. På övriga platser är det förbehållet adeln och överklassen.

/Joel
 

Silvervarg

Warrior
Joined
20 Jul 2003
Messages
346
Ett litet problem. Större delen av Mundanas befolkning är analfabeter. Det är egentligen bara i Cirefaliska Samväldet och i viss mån Sunari (främst Sanarialverna då) som läskunnigheten är utbredd. På övriga platser är det förbehållet adeln och överklassen

Mjo, det är rätt, jag tänkte inte på det. RP:sen i min spelgrupp kan läsa.
Det är bara ändra till att de hörde adressen.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Du glömde en sak... (ANT)

Har du sett den dvärgiska skriften? Faliska har åtminstone "vanliga" bokstäver...

/Joel
 
Top