Nekromanti Ätit Familar! Tips, tack.

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
I det gänget som jag spelledar har vi en wood-elf fighter från de vilda Aglarond skogarna, han är ganska oslipat och rå.

Sist vi spelada dödade han en Necromancer och åt upp hennes grod-familar. /images/icons/crazy.gif
(Rättet sagt, gänget dödade en necromancer)

Nu till problemet, jag tycker det skulle vara roligt att hitta på någon konstig sjukdom eller egenskap han kunde få.

T.ex utveckla en lång grodtunga som han fångade insekter med och åt??
Eller få grönt grodskinn på kroppen med vårtor??
Simhud mellan tårna, som ger + till simning??
(Det behöver ju inte vara elakt, Necron de dödade, var ond).

Hjälp, tack.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Du kanske kan göra en engångsgrej av det, så att spelaren inte behöver tycka att hans rollperson har blivit förstörd på något sätt.

T.ex. så kan du låta grodan ta sig upp och ut ur hans mun nästa gång som rollpersonen ljuger vid ett tillfälle där han absolut inte vill bli avslöjad som lögnare.
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Det verkar vara en bra ide, det är klart att jag inte vill att
rollpersonen ska bli förstörd, bara ha lite oväntade händelser.

Att grodan hoppar ur halsen när han ljuger är ju ganska
symbolisk också, något som alla kan förstå.

Tack för hjälpen.
 
Top