Är rollspelare bättre på något än andra?

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Det är nog egentligen inte relevant för trådens ämne men jag tycker i alla fall att rollspel blivit roligare med åren. Det beror inte direkt på att jag blivit bättre på att spela rollspel, men jag har fått en bättre förståelse för vilka aspekter av rollspel jag gillar och kan därför välja mer passande spel. Dessutom är utbudet av spel större än någonsin förr, och jag har lärt känna fler rollspelare än förr. Båda dessa saker berikar mitt rollspelande.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Så… Min oskuldsfulla tid räknas inte? Eller pratar vi om typ halva första spelmötet för mig, bara? Jag trodde att vi i det här fallet pratade om "oskuld" som att man helt enkelt inte spelat speciellt mycket. På vilket sätt har "vi" redan "gått rejält förbi" den punkten, när vi pratar om den period då jag precis börjat spela?

Det känns lite som att du själv hade turen att få en positiv första tid i hobbyn och sedan projicerar den till något allmängiltigt, om jag ska vara ärlig. Det jag säger är ju helt enkelt att den tur du hade absolut inte var allmängiltig
Såsom alla andra så beskriver jag saker ur mitt perspektiv. Jag tror inte jag har hävdat att det är allmängiltigt. Jag har heller inte satt några tidsramar på oskuldens tid. Jag tror det är en personlig upplevelse och att alla och envar själv bestämmer när den tog slut.

Sedan är detta som allt annat. Känner du inte att det jag säger passar på dig så är det såklart så.
 
Last edited:

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
men jag vänder mig mot påståendet om att man inte blir bättre som rollspelare av att spela rollspel. Men det har kanske inte du påstått, så jag menade inte att rikta det specifikt till dig, sorry
Heh, det är inga skuggor och inget sorry behövs på något sätt. Det känns mest som vi pratar förbi varandra. Om något så menar jag att jag hade roligast innan jag gick på djupet men jag håller helt med om att min ”yrkeskompetens” som rollspelare absolut gått upp med åren. Men att jag hade roligare innan jag blev djup korrelerar ju också med att jag var i tonåren och full av energi medan jag nu är trött, fet och femti typ.
 
Last edited:

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Jag tycker den röststarka delen av dagens rollspelare är som en sorts parodi på samtidens nervösa wokeism bestruken med en olidlig stank av självtillräcklig och strykrädd medelklass. Därmed alltså sämre på allt än genomsnittet.

OBS INTE ALLA ROLLSPELARE

Undantagen är ofta mycket starkt lysande stjärnor och bäst på det mesta.
 
Top