BraidsMamma
Veteran
Jag spelleder en kampanj i Star Trek RPG kallad Star Trek: Froniter och vi ska just börja vår tredje säsong (med två spelare i gruppen utbytta och spelarnas skepp ersatt av en rymdstation).
En av de återkommande karaktärerna i den här säsongen ska vara en mystisk man i en tidigare osedd svart uniformdesign som undanhåller all information från gruppens ledare (Kapten Elizabeth Gardner) samtidigt som han förhoppningsvis ska fånga en av de nya karaktärerna i sitt nät och få henne på sin sida (för de som än insatta i Star Trek rör det sig om bildandet av Section 31).
Tanken är att allt ska ställas på sin spets mot slutet av säsongen då en gammal spelare ska återvända med sin karaktär och även han bära den mystiska svarta uniformen.
Sedan ska äventyret bli en agenthistoria då inga parter rikigt vet vad de andra vill och villka som är vänner och fiender.
Jag är ganska säker på att det avsnittet kommer att bli bra för det är den typ av story som min grupp brukar uppskatta.
Mitt problem är att jag själv inte riktigt har orkat bestämma riktigt villken sida den mysko mannen står på, vad hans uppdragsgivare har för dolt motiv och vad den återvändande spelaren egentligen ska stå på för sida.
För mig funkar det ofta bäst att låta de där idéerna komma när de kommer och till dess improvisera mig fram, jag är ganska säker på att min grupp inte kommer att lida av eller ens att märka att den mystiska mannen ännu inte riktigt vet varför han är mystisk förräns en bra bit in i säsongen (när jag nu får inspiration å sy ihop såpan).
Men på något sätt känns det ändå fel mot mina spelare att ställa dem inför ett mysterium som saknar logik då det skapar sig själt i samma takt som spelarna börjar nysta i det (dvs, det är i princip omöhligt för dem att räkna ut nåt då jag kommer att ändå det så att det inte blir vad de misstänker).
Ska jag ta mig i kragen å skriva allt nu eller ska jag ta det som det kommer?
Hoppas ni förstår vad jag menar.... jag är trött å märker att det blev ganska rörigt...
En av de återkommande karaktärerna i den här säsongen ska vara en mystisk man i en tidigare osedd svart uniformdesign som undanhåller all information från gruppens ledare (Kapten Elizabeth Gardner) samtidigt som han förhoppningsvis ska fånga en av de nya karaktärerna i sitt nät och få henne på sin sida (för de som än insatta i Star Trek rör det sig om bildandet av Section 31).
Tanken är att allt ska ställas på sin spets mot slutet av säsongen då en gammal spelare ska återvända med sin karaktär och även han bära den mystiska svarta uniformen.
Sedan ska äventyret bli en agenthistoria då inga parter rikigt vet vad de andra vill och villka som är vänner och fiender.
Jag är ganska säker på att det avsnittet kommer att bli bra för det är den typ av story som min grupp brukar uppskatta.
Mitt problem är att jag själv inte riktigt har orkat bestämma riktigt villken sida den mysko mannen står på, vad hans uppdragsgivare har för dolt motiv och vad den återvändande spelaren egentligen ska stå på för sida.
För mig funkar det ofta bäst att låta de där idéerna komma när de kommer och till dess improvisera mig fram, jag är ganska säker på att min grupp inte kommer att lida av eller ens att märka att den mystiska mannen ännu inte riktigt vet varför han är mystisk förräns en bra bit in i säsongen (när jag nu får inspiration å sy ihop såpan).
Men på något sätt känns det ändå fel mot mina spelare att ställa dem inför ett mysterium som saknar logik då det skapar sig själt i samma takt som spelarna börjar nysta i det (dvs, det är i princip omöhligt för dem att räkna ut nåt då jag kommer att ändå det så att det inte blir vad de misstänker).
Ska jag ta mig i kragen å skriva allt nu eller ska jag ta det som det kommer?
Hoppas ni förstår vad jag menar.... jag är trött å märker att det blev ganska rörigt...