Nekromanti Är jag blind?

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Jag har sökt nu i A&S och George... men hittar inte någonting om hur Hertig Yssec Solstjärna ser ut... Jag är inte speciellt bra på att leta, men jag är fortfarande positiv till att jag kan ha missat något.
Står det någonstans? Om inte: några förslag? (Och, ja, jag kan tänka själv... det är en fråga om ork... och att det ska stämma någorlunda med andras uppfattning.)

Finns det en karta (eller någon som kanske sitter och trycker på en hemgjord) över Soldarn där alla Hertigdömen är utpekade?
Min A&S-karta har vart försvunnen sedan långt tillbaka... min granne åt upp den.

Om någon har en fin intrig i Soldarns inrikespolitik så dela gärna med er, då jag behöver så mycket information och konspirationsteorier (kännde mig bara tvungen att skriva det) jag kan få.
 

Baron Orm

Veteran
Joined
16 Sep 2003
Messages
20
Location
Katharsis,Kathar ,Soldarn
jag vet inte riktigt om Hertigen. men soldarns inrikes politik borde vara ganska hur skall man säga .. jag vet inte men att det är riktigt riktigt riktigt när till imbördes krig så att den diskusionen borde komma upp ganska ofta i inrikes politiken..
jag reserverar mig för eventuella felsägelser :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremgrin: :gremtongue:
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Lite skumheter och sådant

Tre stycken mer eller mindre dåliga och intetsägande äventyrsideér.

En obetydlig riddare har byggt en kvarn vid sin gård. Kvarnen ligger inte vid något rinnande vatten och har inga kvarnvingar. Det kan inte heller finnas några djur där inne eftersom det inte fraktas ut något annat än färdigmalen säd. Fyra lata daglönare har dessutom försvunnit från en by i närheten vi olika tillfällen. En av dessas syster Karitna Snebett har spridit en mängd rykten om vart hennes bror och vänner tagit vägen. Hennes historier innebär numera att greven kidnappat daglönarna och håller dem som slavar i kvarnen. Det ryktas även om underjordiska gångar till riddarens borg, mystiska ljud i omgivningen och mystiska sjukdomar bland kreaturen. På sista tiden har detta drivits så långt att hela omgivningen är indragen i ryktena. Baronen håller sig undan och riddaren är mycket gammal och folkskygg. Greve Flemming Gyllensol av Stigskogen skulle vilja kontakat någon som kan undersöka oroligheterna på ett ytterst diskret sätt. Fler försvinnande kan få bönderna att försumma hela skörden i oron...

En tjänarinna som länge tjänat hoss Hertig Yssec Solstjärna mördas. I hennes rum hittas en mystisk lite bägare i sten med Solstjärnas vapen innristat i. Ordningsmakten verkar inte lägga ned stor möda på utredningen men har spärrat stadsportarna, ingen får komma ut. Ett mord är allvarligt och rykten om hertigen sprids genast genom staden.

En av rollpersonenrna kommer på mystiska vägar över ett pegament stycke i samband med första dagen på Hertigen sjudagars fest med tornering. Extra mycket ädlingar anlänt till Hadarlon som är en överfull stad i fest stämning. Pergamentet ser ut att innehålla slumpmässiga jarigiska tecken och är totalt obegripligt. Om de lämnar över dokumentet till någon kommer denne försvinna. Den rollpersonen som hittade dokumentet kommer beskjutas men en giftbestruken armborstskänkta vi lämpligt tillfälle. Sammtidigt går der rykten trots feststämningen att liemannen setts kring staden och att det bådar onda tider...
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
"jag vet inte men att det är riktigt riktigt riktigt när till imbördes krig "

Jo, jag vet... Det var därför som jag undrade om lite eventuella idéer angående inbördeskriget. :gremtongue:
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Lite skumheter och sådant

Man tackar för äventyrsuppslagen, de var ganska finurliga... bara man gör om den första. Det får inte bli för mycket mord, så jag kommer nog att köra så att den första handlar om smuggling av något.
 
Top