Nekromanti Är Henéa kallblodiga mördare?... (ANT)

Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
...Eller, vad skulle en Henéaflock göra om ett litet människobarn skulle råka komma in i deras jaktområdè?

Mvh Victor Palm

I'll be back

PS. Nu börjar Simpsons på ZTV... :gremwink: DS.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Nej, men utmärkta kockar

"...Eller, vad skulle en Henéaflock göra om ett litet människobarn skulle råka komma in i deras jaktområdè?"

Det vet man aldrig. Människor hävdar att "stuvning" är det troligaste alternativet, och använder därför henéa för att skrämma barn till tystnad, lydnad och grötuppätning.

Fast Henéa skulle nog aldrig göra stuvning på småbarn.








...det går åt alldeles för mycket mjöl till en så stor stuvning. :gremwink:
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Enligt mig är de inte kallblodiga mördare. Det är bara på grund av att de försvarar sitt revir och mycket av det som sägs de göras till kallblodiga mördare är de som inkräktar på reviret som fått för sig det ( De som har haft turen att komma levande därifrån som inte är så stor chans om man inte är en annan alv förutom Thism, Sanri har jag för mig )
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Fel! (ANT)

Henéa har absolut ingenting emot Sanari, det är bara Thism som dom hatar. Henéa skulle kunna tänka sig att ställa sig under Sanaris förfogande, om inte Thism skulle varit med.

Mvh Victor Palm

I'll be back
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Re: Fel! (ANT)

Ja var som sagt osäker om de även hatade Sanari men tydligen gjorde de det inte. Men jag är säker på att de hatar Thism för deras svek och det skulle inte förvåna mig om Sanari har ett finger med i spelet om Thisms svek!!!!
 

Tarill

Warrior
Joined
25 Oct 2002
Messages
227
Location
Umeå
Re: Fel! (ANT)

Står det inte att de dödar en Thism på 10 eller något sådant?
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Re: Fel! (ANT)

Ja det skulle inte förvåna mig om det gör men om Henéa skulle vara lite smartare ( som de lyckligtvis inte är ) skulle de nog förstå att även Sanari har ett finger med i spelet om Thisms svek efter som att Thism står under Sanari så det skulle inte förvåna mig om Sanari sa attt de inte skulle lägga ner några resurser för att föra tillbaks Henéa till Sunari så de lät dem i stället bli vildar om ni nu vill uttrycka det så och det är troligtvis både Thisms, Sanaris fel. :gremmad:
 

Tarill

Warrior
Joined
25 Oct 2002
Messages
227
Location
Umeå
Re: Fel! (ANT)

Det kanske är lite för "sofistikerade" tankegångar för pysslingar som lever i skogar och har lite kontakt med omvärlden.
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Re: Fel! (ANT)

Ja kanske det men de borde egentligen veta om det eftersom att de en gång har varit med i Sunariska alliansen men de bröts sig ut ur den p.g.a det som hände i dvärga festet.
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
JÄGARE inte mördare...

Nej, med stor sannolik skulle de inte döda ett barn om det vandrade in på deras revir. Ett barn utgör ju inget direkt hot för flocken.

Däremot skulle det kanske indirekt dö av deras agerande då de förmodligen skulle påtvinga det att lämna reviret - o ett barn ensamt på vift i skogen lever inte någon längre tid. Kan tyckas känslokallt men så är det också naturens väg och naturens väg är henéas väg...

I sällsynta fall skulle kanske henéa förbrama sig över barnet och leda det tillbaka till trygga marker igen - dock inte om det skulle utsätta resten av flocken för någon fara.

Det finns även en liten, liten chans att kanske någon henéakvinna förbramar sig över barnet (om det tros vara föräldralöst alltså) - särskilt troligt är detta om hon själv kanske förlorat sitt barn. Det är dock troligt att resten av flocken skulle motsätta sig detta vilket skulle innebära att hon skulle behöva vinna en del utmaningar angående ärendet eller tvingas antingen lämna ifrån sig barnet eller lämna flocken.
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Om du frågar mig i egenskap av Léaram alv så skulle jag hävda att de dödar honom... och om det ligger tärt till så äter de även barnet

Om du frågar mig i egenskap av Thism alv så skulle jag svara att de lär äta honom levande

Om du frågar mig i egenskap av Sanari skulle jag bara säga "Inga kommentarer"

Om dy frågar mig i egenskap av Kiriya så skulle jag nog säga att de bara är missförstådda och att de är säkert inte så fientliga av sig som folk tror

Om du frågar mig i egenskap av Pyar så säger jag nog "Dom behöver väl inte bli så hysteriska bara för att jag försökte förhandla lite med dem! Jag menar, de kunde väl bara sagt'Nej!' istället för att försöka ta ihjäl mig"


Om du frågar mig i egenskap av SL så säger jag nog att de skulle antingen jaga honom/henne därifrån eller leda honom/henne (beroende på barnets ålder)...
 
Joined
28 Nov 2002
Messages
25
Re: Är Henéa borde fortfarande slava åt oss

Dessa små och obetydliga som gömmer sig i sina skogar. Man borde bränna deras skogar slå dem i bojor och åter igen spärra in dem i gruvorna där de hör hemma!!
De skulle inte ha en chans!!
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Re: Är Henéa borde fortfarande slava åt oss

Men varför gör inte dvärgarna det då??? Kanske för att de fruktar att gå in i en Henéa skog för de vet att endast döden väntar på de.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: Är Henéa borde fortfarande slava åt oss

"Dessa små och obetydliga som gömmer sig i sina skogar. Man borde bränna deras skogar slå dem i bojor och åter igen spärra in dem i gruvorna där de hör hemma!!
De skulle inte ha en chans!!
"

Sagt av okänd dvärg, för eftervärlden endast känd som "killen med pilen i ögat"...
 
Top