Nekromanti Är du redo för ett hjälte-rollspel?

L. Lawliet

Veteran
Joined
6 Dec 2008
Messages
11
Jag antar att Företaget är ond? I så fall så har vi anledning right there. Min Dark Avenger kämpar för godhet. Mm, den fråga undrar jag med, har vi dräkter typ som i DC eller Marvel universe, eller är det som i Heroes?
 

Amroth

Veteran
Joined
25 Feb 2007
Messages
28
Men vad är det som får honom att tycka att det inte är en god gärning att rädda de stackars invånarna från dessa mordmaskiner till mutantmänniskor?
 

Amroth

Veteran
Joined
25 Feb 2007
Messages
28
Det är ju inte meningen att pressa dig, han har säkert goda skäl att delta i kampen mot företaget och kanske har han en egen dold agenda också, vem vet? Det jag menade var ju bara att det kanske inte är självklart att alla människor skulle se dessa agenter som onda typer. Det troliga är väl att man skulle se dem som beskyddare och befriare eftersom de försöker röja bort dessa superkraftsanvändande individer. För vanligt folk torde det ju te sig ganska hotfullt att ha människor med så stora krafter i sin närhet. Så bilden av Företaget som ondskefullt är inte så himla självklart och framförallt ligger åsikten hos de individer som har krafter.

Onda och goda är ju bara en fråga om perspektiv.
 

L. Lawliet

Veteran
Joined
6 Dec 2008
Messages
11
aaa du menar så. Nu förstår jag dig absolut. Mm, det är sant, men om man ändra om det till rättvisa istället kanske? Min Dark Avenger kanske det är orättvist behandling av Företaget att göra så mot de med superkrafter.
 

Amroth

Veteran
Joined
25 Feb 2007
Messages
28
Det måste finnas någonting som får honom att sympatisera med superhjältarna så att han ser det hela från deras perspektiv. Alternativt att de har en gemensam fiende i Företaget eller på annat sätt har ett gemensamt mål. Han offrar ju ändå liv och lem för det här, kanske även hela sin familj och så vidare.

Det är svårt det här med motivation.
 

Lightwing

Veteran
Joined
2 Nov 2010
Messages
15
Location
Jönköping
L. Lawliet said:
Jag antar att Företaget är ond? I så fall så har vi anledning right there. Min Dark Avenger kämpar för godhet. Mm, den fråga undrar jag med, har vi dräkter typ som i DC eller Marvel universe, eller är det som i Heroes?
Vi kommer ha utan dräkter, som i Heroes. (Möjligtvis undantag är Dark Avengern)
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Va!? Inga dräkter?! Krut och kanel! Vilket fuskbygge!

NEj, men det får vi välleva med, jag ska se om jag inte kan slå mig ner och iaf lägga ut en första draft av min karaktär ikväll.

L:
Det hade kanske hjälpt med motivation om din karaktär haft kontakt med superfolk förr?
 

L. Lawliet

Veteran
Joined
6 Dec 2008
Messages
11
Sure why not? Halvtand när du ska det ikväll, skriv till mig så kanske vi kan hjälpa åt tillsamman med karaktärerna.
 

Lightwing

Veteran
Joined
2 Nov 2010
Messages
15
Location
Jönköping
Halvtand said:
Bara för att ärketyperna är på lvl 10 betyder inte det att vi kommer vara det. Med tanke på introt väntar jag mig nästan lägre powerlevel.
Vid närmare eftertanke kanske vi ska köra lägre powerlevel. Ska fundera på detta.
 

Lightwing

Veteran
Joined
2 Nov 2010
Messages
15
Location
Jönköping
Jag tänkte att vi kan hålla vidare kontakt per mail. Tror jag har de flesta mailadresserna till de som visat intresse, saknar någon adress.
 

Lightwing

Veteran
Joined
2 Nov 2010
Messages
15
Location
Jönköping
Japp, har allihopa adresserna nu. Skickar ett mail till er alla så har ni varandras mail, hoppas det är okej.

Ni kan skicka era character sheets till min och Amroths mail.
 

Lightwing

Veteran
Joined
2 Nov 2010
Messages
15
Location
Jönköping
Grunden till första äventyret är nu färdigt och de flesta character sheets är färdiga. Så jag är redo att starta igång spelet.

Jag har valt att kalla första delen:

Episode 1: Mutants Beginning, Mutants Be gone

Vilket betyder ungefär: "Mutanternas början - mutanter försvinn"

Spelare:
L. Lawliet - Dark Avenger
Mark Spence - Teleporter
Melin - Physical Booster
Amroth – Pyrokineticist
Lightwing- Speedster

Spelledare:
Lightwing/Amroth
 
Top