Är detta samma gäng?

Vad gäller Spel och Sånt så var de stora på postorder. Vill minnas att de hade ett av de större utbuden i landet. Jag har ett par kataloger kvar från 1995 (de släppte då 2/år).
Jag passade på att läsa första sidan i den ena katalogen och där fanns lite historik.

Stockholm
Först St. Eriksplan, men lokalerna var små och utslitna och låg dåligt till.
25 April 1995 flyttade de till Vasagatan 8.

Göteborg
Västra Hamngatan 5. Där fanns postorderhanteringen.

Sundsvall
1 December 1994 tog man över Midgårds butik i Sundsvall. Man flyttade sen till nya lokaler på Torggatan 2 veckan före jul.

Här är lite priser från 1995
Eon 249:-
Nya Drakar & Demoner 349:-
Kult 279:-
(Nya) Mutant 279:-
Mutant Chronicles 249:-
Call of Cthulhu 219:-
MERP 2nd ed. 199:-
Ultima 8 (IBM PC) 689:-
:t6b-5: :t6r-2:
//EvilSpook

jag inne en del på SF när de var en super trång liten butik, om jag minns rätt låg den på gatan innan den ligger på nu (sedd från att en kommer från t-banan gamla stan.
Just det, Stora Nygatans södra ände. Jag var till och med i deras föregående butik nere i Atlasområdet vid S:t Eriksplan, som drevs på amatörbasis av Svensk Förening för Science Fiction.

Undrar om jag är den ende här i världen som minns Merlin Games på Gåsgränd i Gamla Stan i mitten/slutet av 80-talet. Mycket kortlivad butik. Sista gången vi var där var det stängt mitt på dagen, men bäst som vi stod och tittade in genom fönstret kom det en stressad ung man längs gränden och öppnade åt oss. Han sålde ett ex av Civilization 1980 till oss, som vi sedan hade mycket kul med, och jag tror han stoppade kontanterna i fickan och inte gav oss något kvitto. Jag fick intrycket att vi kanske var de sista kunder de nånsin fick. Och inte visste vi att SF-Bokhandeln snart skulle öppna i närheten!
Merlin butiken var trevlig, gick dit nu och då.
Köpte en del dnd där.

Jag passade på att läsa första sidan i den ena katalogen och där fanns lite historik.

Stockholm
Först St. Eriksplan, men lokalerna var små och utslitna och låg dåligt till.
25 April 1995 flyttade de till Vasagatan 8.
Vad roligt, kring våren 95 kan varit 96, blev jag medbjuden börja lajva på ett VtM lajv i Stockholm, som var i Forodrims lokaler och pub på söder varannan söndag (eller om det var fredag) blev helt såld settingen och hittade till Vasagatan 8 där jag införskaffade allt WoD under de kommande åren.

Spel & Sånt drevs i grunden av samma människor som ägde/drev Neogames. Sedan vsr det väl flera andra butiker som var lite som franchise tror jag.

Back