Nekromanti Är detta för hårt mot mina spelare?

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
xyas said:
Men om de inte vinner striden utan hamnar i shadowfell så KOMMER det att uppstå en situationen där exakt en rollperson måste offras eller hur? Det verkar förutbestämt och det är den typen av scenarioplanerande jag opponerar mig mot. Men om du döljer det väl att det var bestämt på förhand så kanske det kan funka.
Det är väl här jag skulle opponera mig också. Mycket coolt och laddad överlag, men om PC-arna i Vecnas våld kommer på någon kreativ plan som gör att de trots allt har en chans att fly allihop tycker jag inte du skall hindra dem genom att lägga till svårigheter i efterhand. Jag vet inte riktigt om du menar att du skulle rälsa det i Shadowfell på det viset, men OM det är så vill jag ha den här invändningen förd till protokollet. :gremsmile:
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag håller inte alls med. Det här är "rälsning" när det är som bäst, och en spelstil som passar 4E mycket väl. En sandbox-kampanj eller något annat mindre plot heavy mår inte så bra av dylika trick (men då ska hela partyt också stryka med vid en TPK, förstås), men det här är ju inte alls en långt gående räls utan spelarinflytande.
 
Top