Nekromanti Är det?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Är det för klichéartat att låta rollspelet kretsa kring en dagbok där det står om nånting som kommer styra allting?
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Hoppas inte det

Själv skrev jag ett sånt äventyr. Har inte hunnit speltesta det än. Jag tycker idén är så smått stämningsskapande. Dock får ju inte en hel spelomgång gå åt att läsa en dagbok. Och dagboken måste vara nogrann och naturlig.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Hoppas inte det

Nej, såhär är det.

För många tusen år sedan lämnade en expedition [stadsnamn] och for inåt i planetens inre. Expeditionen låg på drygt tusen män och kvinnor från de fyra stora raserna. När de kommit en bit händer en olycka och alla utom fyra dör en plågsam död. (en av de fyra som överlever skriver dagboken) De fortsätter iallafall vandra för det finns ingen utgång bakåt längre. När de vandrat en bra bit kommer de in i en sal där det hänger en stor blå sten. Det visar sig att den stenen styr all magi och det gör så att det uppstår tre fraktioner i samhället. En med krigarna som vill förstöra stenen, en med magikerna som vill behålla stenen och de neutrala som bara vill att de andra ska sluta bråka. Typ. /images/icons/laugh.gif
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Hoppas inte det

"och de neutrala som bara vill att de andra ska sluta bråka"

"Kan vi inte bara vara vänner?" /images/icons/sad.gif

Allvarligt talat så tycker jag att det låter väldigt intressant :gremsmile:
 
Top