Nekromanti Är det värt

Bishop

Veteran
Joined
15 Jul 2001
Messages
30
Location
Ja du
Vi har rollspelet Gemini. Nu undrar jag, eftersom det säkert finns folk som har spelat det. Är det värt att ens börja tänka på det?

Bishop

"Love the one your heart says, not the one you head says"
 

Mr SL

Warrior
Joined
28 Dec 2000
Messages
395
Location
i ett obetydelse löst ställe
Ja fy fasen/images/icons/smile.gif lite Dark fantasy piffar alltid /images/icons/smile.gif upp /images/icons/smile.gif stämningen/images/icons/smile.gif .

/images/icons/smile.gif Människor skapar sina egna gudar, Markis Lazarus/images/icons/smile.gif <P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Mr SL on 2001-07-18 00:51.</EM></FONT></P>
 

Mambo

Veteran
Joined
9 Jul 2001
Messages
136
Location
ÖSD
gemini e helt klart värt tiden man lägger ner på det
(om man har en SL som kan spelleda det)

Let's face it,
Gemini rocks..
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Kanske det...

Tjaa, jag är något kluven inför Gemini...
Spelets grundidéer och visioner är väldigt häftiga, ja hela konceptet är IMM urhäftigt. Men jag anser att spelet är något snävt och äventyren blir nog rätt enformiga i sin mörkhet. Världen är helt enkelt inte tillräckligt mångsidig skulle jag tro.

En annan fet nackdel är att spelet i det närmaste verkar dött, ingenting har publicerats på länge och det finns inte särskilt mycket backgrundsmaterial att hurra över. En landsbeskrivning - Orschild - Winds of war (endast översatt engelska dessutom) och en magibok (rätt onödig egentligen) - Den Mörka Magin. Detta betyder att det blir en hel del arbete för spelledaren, arbete som kunde läggas på nånting annat (jag är en sån där latmask som hellre modifierar saker som redan skrivits än att skriva själv :gremsmile:.

Dessutom är det många som anser att regelsystemet är dåligt och ogenomtänkt, vet ej själv vad jag tycker om det.

Hursomhelst ge spelet en chans, ladda ned några gratis-scenarion från Cells hemsida och testa det i alla fall.

weatherman
-----------------
pungen faller aldrig långt från den spetälske.
 

Sadaigh

Swordsman
Joined
1 May 2001
Messages
537
Location
Kristianstad, Sverige
Gemini ar ett bra rollspel tycker jag, men nu sa kommer det inte alls nagot matrial till detta spel. Det ar ju ganska trakigt. Och det finns inte heller sa jattemanga berattelser pa internet att ha till godo, sa man far hitta pa det mesta sjalv. Om man vill ha spel id'eer till att spela sa rekommenderar jag att lasa Tolkien- bockerna. Bl.a. "Sagan om ringen" o.s.v.
Utifran dessa bocker sa kan man spela manga spannande och roliga berattelser..... Sjalv sa har jag last igenom ALLA Tolikens bocker, aven pa engelska.. Och Jag tycker att jag har manga bra id'eer till att spela med!!!

Gemini is fat
 

Blaze^

Veteran
Joined
7 Jan 2001
Messages
57
Location
Uppsala
Om ni nu redan gått och köpt det så tycker jag att det inte är fel att köra lite grann. Detta är ju ett Gemini forum så du kan nog förvänta dig att få positiva svar från de flesta.

Jag skulle annars kanske kunna tänka mig att plocka ut det göttigaste i Gemini och slänga in det någon annan stans om det är så att ni tvekar.

Good? Bad? I'm the guy with the gun...!
- Good Ash, Evil dead 3: Army of darkness
 
Top