Nekromanti Är det nån som är trött på att vänta på Offensiv?

Hungmanmoojoo

Veteran
Joined
6 Sep 2001
Messages
70
Location
Alingsås
Hola!

Jag har precis börjat spelleda Neotech.. (hehe helt underbart)...
Anledningen till att jag precis har börjat är att jag för mer än typ ett år sedan (när jag köpte neotech2) stod det på neogames hemsida att Offensiv snart skulle komma ut.. Då tänkte jag att jag utan dåligt samvete kunde vänta med att börja leda detta underbara spel tills den sagda modulen kom ut. (bad move!)

nu har jag tröttnat lite... neogames hemsida har inte uppdaterats sen i juli (har dom tagit en låååång semester?) och Offensiv finns ingenstans att finna.. hm...

nu tänker jag så här.

1. kan det finnas fler personer som tröttnar på neogames när dom inte släpper nåt?

2. Känner någon Neogames folket? Isåfall kan dom fråga någon och dessa ädla människor när dom TROR att offensiv kommer att släppas. och därmed alla andra moduler som neogames verkar ha lagt på en stor fin hög.. Eftersom dom inte tänker släppa nåt annat innnan Offensiv kommer ut.

puh.

Detta låter gnälligt... och det är det lite... men jag tycker att jag får gnälla lite...

Ha det. :)
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
jag tycker du skall läsa tidigare trådar där Marco uttalat sig om <I>varför</I> Offensiv är sent

<I>"Detta låter gnälligt... och det är det lite... men jag tycker att jag får gnälla lite..."</I>

Tyvärr, men nu måste vi banna dig ifrån forumet. Gnäll är förbjudet.

/Andreas (som inte är helt seriös...)

<A HREF="http://andreas.cx/alphaomega" target="_new">http://andreas.cx/alphaomega</A> | Nr. 10 ute nu!
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,929
Location
Sandukar
Jag håller dagliga kontakter med Neogames eftersom jag fn är hemmavarande i en lättare lunginflammation.

Arbetet med NO går framåt med raketfart. Idag eller eller i morgon kommer jag lägga upp en liten sneak-preview på några av de nya vapenillusarna som finns med. Både Calle och Neos nytillskott Daniel Letho jobbar heltid med NO och jag tror att 100-sidorsstrecket passerades igår eller idag. Vi vet dock fortfarande inte hur stor modulen blir, men den blir tjock. Om ett par veckor går NO i tryck, det är min gissning. Inte månader. Veckor.

Dessutom är två andra Eon-moduler färdigställda, men väntar på NO - precis som Calle har lovat. L&H är klar, DFSH likaså. Och vår nya illustratör Alf har levererat kanonbilder till DFSH - jag tror nog självaste MiG får börja se upp. ,-)

-Marco Behrmann
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Infinitesimalkalkyl

Ibland påminner arbetet med offensiv (så som det ter sig för en ointresserad betraktare) rätt mycket om Zenons mest berömda paradox. Likt pilen som aldrig når sitt mål eftersom den först måste färdas halva vägen, sedan hälften av återstoden o.s.v, ad infinitum så verkar Offensiv kunna röra sig närmare och närmare utgivning, ständigt accelererande, utan att någonsin komma fram. Man får hoppas att Offensiv, likt pilar i verkligheten faktiskt bryter denna trend någon gång.
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Vindhand [OT]

Är det den vindhand som är med i halvklassiska
Ärans Väg-trilogin till Drakar och Demoner Expert?
Min spelare gav dig pisk och stal dina böcker...
Nalle

"Hellre K.K Downing än J.K Rowling"
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
<I>"jag tror nog självaste MiG får börja se upp. ,-)"</I>

Lyckas Alf med detta ska han bannemej bjudas på något
stärkande. Men, jag är skeptiskt på pin tji /images/icons/smile.gif

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Vindhand [OT]

<I>"Min spelare gav dig pisk och stal dina böcker..."</I>

Mina brände upp honom och piskade hans böcker /images/icons/wink.gif
Nej, det där med böckerna gjorde de iofs. inte, men det
första hände faktiskt vilket gjorde det så roligt att läsa.

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Tur för oss...[OT]

Ahh, alla som är nya på forumet börjar med
att ställa den frågan /images/icons/tongue.gif.
Tur för oss att vi inte väntar på modulen Realms of Sorcery
till Warhammer Fantasy RP som kommer ut i höst när det från början sades att den skulle komma ut under 1986...
Nalle



"Hellre K.K Downing än J.K Rowling"
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Tur för oss...[OT]

Ahh, alla som är nya på forumet verkar börja med
att ställa den frågan /images/icons/tongue.gif.
Tur för oss att vi inte väntar på modulen Realms of Sorcery
till Warhammer Fantasy RP som kommer ut i höst när det från början sades att den skulle komma ut under 1986...
Nalle


"Hellre K.K Downing än J.K Rowling"
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Vindhand [OT]

Är det den vindhand som är med i halvklassiska
Ärans Väg-trilogin till Drakar och Demoner Expert?


Yup... Den första Slp jag stötte på i min rollspelarkarriär :)

Min spelare gav dig pisk och stal dina böcker...

Aj, det hade vi aldrig vågat... han verkade så cool och kunnig :)
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Re: Vindhand [OT]

Magikern som stal böckerna fick först tampas
med Tuvinel om dem, och till sist kom de på att de skulle
dela på böckerna. Han byggde även ett stentorn på Dimön efter
äventyret och hade ett magiskt laboraturim/bibliotek där.
Och dvärgen i partyt bosatte sig och ungefär 160 dvärgsläktingar i det (något utbyggda) grottsystemet under ön.
Nalle

"Hellre K.K Downing än J.K Rowling"
 

Zaiber

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
100
Location
Boden, Sverige
Re: Infinitesimalkalkyl

Nu har du tyvärr fel. Det var en sköldpadda och någon löpare som den handlade om.

Pilen återfinns i en annan paradox som handlar om att pilen aldrig kan nå sin måltavla på grund av att den tyvärr står helt stilla i luften, pilens alltså.

Zaiber - Religion är coolt, Gud är coolare.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
paradoxer

Nu har du tyvärr fel. Det var en sköldpadda och någon löpare som den handlade om.

Det är en annan paradox (han hittade på över 60)... Löparen hinner inte fram till skalman eftersom när han sprungit dig paddan befann sig har paddan flyttat på sig, o.s.v. repetera ad infinitum...

Det är i.o.f.s. också en bra beskrivning av offensiv... När de börjar närma sig så ändrar de målet ("nu ger vi ut Neotech 2 så nu måste Offensiv göras om")...

Pilen återfinns i en annan paradox som handlar om att pilen aldrig kan nå sin måltavla på grund av att den tyvärr står helt stilla i luften, pilens alltså.

Hmm, det låter bekant... Jag blandar nog ihop dem litet. (den står stilla för att den först måste röra sig hälften av vägen, men innan dess: en fjärdedel av vägen o.s.v... eller hur?)
 

Zaiber

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
100
Location
Boden, Sverige
Kanske ta reda på?

Hmm jag vet att jag har en filosofibok som ligger och skräpar någonstans i huset. Den ska ha 3 stycken med bra förklaring. Den med löparen, pilen och oändligheten. Om du vill så kan jag leta reda på dem och skriva in dem här.

Zaiber - Religion är coolt, Gud är coolare.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Kanske ta reda på?

Tack, men så lat kan jag inte vara... jag får gräva upp min egen bok och läsa själv :)

Religion är coolt, Gud är coolare.

*Brrr*...
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Då kan Du kanske lägga upp en eller ett par 'smakprov' på illustrationer av Alf också, medan Du ändå håller på med vapenbilderna?

Senast fick jag bara se en bild av Alf Svensson KD, och det vore ju katastrof om DFSH-illustrationerna var lika hemska? :)
 
Top