Nekromanti Är det några fanzines på gång?

Stearn.com

Veteran
Joined
3 May 2001
Messages
130
Location
Sollentuna
Re: Appropå Lava...

AJAJAJ

Fins det lås i din värd då.... inte bara dörrar har lås.../images/icons/smile.gif

May the force be with me!!!
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Märkligt, har aldrig vikt ett enda nummer själv, det gör de goa gossarna och damerna på vårt tryckeri.

Daniel "Warduke" Schenström
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Då har du verkligen missat något /images/icons/wink.gif

-Hans

Med fickorna fulla av nycklar i en värld utan dörrar.
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Appropå Lava... (ot)

Tolkningen av min lilla "tag" överlåter jag åt läsaren /images/icons/wink.gif

-Hasse

Med fickorna fulla av nycklar i en värld utan dörrar.
 

Julle

Veteran
Joined
29 Oct 2000
Messages
30
Location
Göteborg
Kopiera, sortera, häfta, vika, sortera, häfta vika, klistra etiketter och frimärken... Timme ut och timme in... Finns det något som ens är i närheten av så roligt? ;-)

/Joel
 
Joined
18 May 2000
Messages
36
Location
Halmstad
I kategorin fansin som kommer 'snart' (där ordet 'snart' skall läsas som 'kanske nån gång under de närmaste åren) finns Nya Imagonem. Enligt vad jag uppsnappat från Dambagin-listan så är allt material till det kommande numret (nummer 2) klart, det är bara de överpedantiska layoutnissarna som drar ut på tiden. Vad det verkar är varken Matthijs Holter eller Audun Lindholm med i redaktionen längre.

Och Hans, om du skriver klart fansinmakarartiklarna så ska jag se till att få lite liv i resten av ZS! (ja, jag har sagt det förr, men *någon* gång skall jag väl pricka rätt :)
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Och Hans, om du skriver klart fansinmakarartiklarna så ska jag se till att få lite liv i resten av ZS! (ja, jag har sagt det förr, men *någon* gång skall jag väl pricka rätt :gremsmile:

That's a deal. Vänta artikel fem under nästa vecka.

-Hasse

Med fickorna fulla av nycklar i en värld utan dörrar.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Nackdelen

Det är ju nackdelen när man gör e-zines i t.ex. PDF /images/icons/wink.gif, man missar det roliga vikandet och klistrandet av frimärken /images/icons/wink.gif

Riddaren - som minns när han skulle vika och klistra frimärken på 400 medlemsblad


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Appropå Lava... (ot)

Dörrar är väldigt symboliska /images/icons/wink.gif

-Hasse

Med fickorna fulla av nycklar i en värld utan dörrar.
 

Stearn.com

Veteran
Joined
3 May 2001
Messages
130
Location
Sollentuna
Re: Appropå Lava... (ot)

WAAAA Symboliska Symboliska Symboliska .... Men ändå Byt.
Jag ser en dörr... Dne har inget lås.

May the force be with me!!!
 
Joined
18 May 2000
Messages
36
Location
Halmstad
Re: Nackdelen

Fast nu för tiden missar ju även pappersfansinen det roliga klippandet, klistrandet och tipp-exandet. Eller att sitta och montera sidorna på A3-originalen. Och att skriva texten på en gammal skrivmaskin från bortre stenåldern (varianten med järntyper som man med fingerkraft slår mot ett färgband. Skriver man för fort fastnar typerna i varandra, och har man skrivit en stund så har man ingen känsel kvar i fingrarna).

När vi undan för undan blev mer datoriserade var man glad för varje sådant element som försvann, men så här i efterhand var det faktiskt en ganska stor del av charmen med det hela.

För nog är det roligare att kladda med klister än att sitta och stirra på en slö scanner?

/ Håkan
(som i en av sina mest överpedantiska stunder suttit och försökt skriva spaltad text med rak högermarginal på ovan nämnda skrivmaskin. Tror jag gav upp efter en 15-20 rader sisådär :)
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Appropå Lava... (ot)

Nu har jag bytt. Till något helt annat. /images/icons/wink.gif

-Hans

"Begin at the beginning and go on till you come to the end: then stop."
 

Aron Ambrosiani

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
137
Location
Stockholm
Re: Nackdelen

hmm, vi ska faktiskt göra ett Dogma-nummer av Fortasse någon gång framöver (ska få färdigt jubileumsnumret först) med reseskrivmaskin, sneda sidor och blyertsteckningar i marginalen...
 

Aron Ambrosiani

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
137
Location
Stockholm
Re: Appropå Lava...

satt och bläddrade i en bunt gamla Mu för några dar sedan, finns även första Weird Quest (är det du som har lagt dit den??), Almagest, samt en del andra som jag inte kommer ihåg. Mest postspelsfansin har jag för mig. Allt detta är ju dock bara en droppe i havet, till allra största del är det som sagt musikfansin som gäller.
 

Stearn.com

Veteran
Joined
3 May 2001
Messages
130
Location
Sollentuna
Re: Appropå Lava... (ot)

VArför det du har ju en adress som inte är en länk... Så kolla din först och vad är det för fel med min föresten????

May the force be with me!!!
 

fjälluggla

Veteran
Joined
23 Apr 2001
Messages
14
Re: Nackdelen

Och kaffefläckar! Och den skall delas ut med hjälp av en ranglig oväxlad damcykel av märket DBS från -63!

:-D

Odogmatiskt,
hoho
 
Top