Nekromanti Är det någon som vet om...

Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
...det finns några svenska (ev. engelska) sidor som tar upp roliga spelmöten. Typ att alla missupfattar varandra, SL e grym, alla fumlar, fienderna slår perfekt osv osv. Allt av intresse, jag älskar att läsaa dessa roliga spelmöten, som folk lägger ut på nätet.

Liberate Tu-Temet Ex Inferis.
. . . eller på svenska . . .
Rädda Dig Själv Från Helvetet.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>...det finns några svenska (ev. engelska) sidor som tar upp roliga spelmöten. Typ att alla missupfattar varandra, SL e grym, alla fumlar, fienderna slår perfekt osv osv. Allt av intresse, jag älskar att läsaa dessa roliga spelmöten, som folk lägger ut på nätet.<p><hr></blockquote><p>Jag har nämt det förut. Det är i och för sig shadowrun baserat, men kolla in den. <A HREF="http://archive.dumpshock.com" target="_new">http://archive.dumpshock.com</A> och leta efter "C.L.U.E files". Den är förståss på engelska.

/Honken!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
På gamla ftp-sajter har man också kunnat hitta gamla berättelser från AD&D. Min favorit är 'The Tale of Eric and the Dread Gazebo', om ett gäng rollpersoner som kom till en park och såg ett lusthus ('gazebo' på engelska), och en av spelarna trodde att det var ännu ett AD&D-monster med konstigt namn... Rätt lång historia, men ett utdrag:
Eric: "I shoot an arrow at it! (rolls dice) Hit!"
DM: "You now see a gazebo with an arrow sticking out of it."
Eric: "Wasn't it wounded??"
DM: "No Eric, it's a gazebo!"
Eric: "But that was a +3 arrow!"
(De andra spelarna hade fullt upp med att sitta och försöka hålla sig för skratt.)

Alternativt historien om den halvsovande spelaren vars präst vandrade omkring ensam i en dungeon:
DM: "You come to a dead end."
Cleric: "I try to resurrect it."

--
Åke
 

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
Jag tycker absolut att du ska ta en titt på serien Knights of the Dinner Table, en serie som handlar just om ett gäng rollspelare och deras äventyr. Hejdlöst rolig.

Jag känner tyvärr inte till någon bra URL, men det borde gå att få ut något av en sökmotor.

Ridijeck
som egentligen inte sett så mycket av KotDT, men älskat det han sett
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Renlighetens Riddare..

..tja, vi har ju en sida som jag faktiskt var med och knåpade på; den är iofs inaktiv just nu - gästboken fungerar inte och det saknas delar, men "huvudgrejen", dvs. alla missförstånd, dumheter etc. som har yttrats bland våra spelkvällar finns där under rubriken "den heliga skrift"..
Mycket är iofs "injokes", men det mesta går att förstå. sMuts/Tasm = den vedervärdiga (både fysiskt, psykiskt och andligt) ultrakobolden som vi hade det tvivelaktiga nöjet att spela med i ett par år..

Det fanns en "kort-adress", men den kommer jag inte ihåg.. =(
hem.fyristorg.com/midnatt/rrmm/index3.htm

BTW, "Liberate Tu-Temet Ex Infernis", är inte det från Event Horizon?

//MiDNiGHT.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Naverro, Priest of the Correct and Unalterable Way

Du kan ju leta efter "Naverro, Priest of the Correct and Unalterable Way", en krönika över ett spelgängs AD&D-kampanj. Den har ett antal guldkorn, som till exempel när Naverro och dennes kompanjon (halvalv/magiker) hamnar i bakhåll av ett par orcher. Naverro slår för att träffar, fumlar och mosar skallen på sin häst. Nästa slag, Naverro fumlar igen och mosar skallen på sin kompanjons häst. Båda flyr därifrån samtidigt som orcherna håller på att skratta ihjäl sig.

Magikern: "Men vad i [CENSUR] [CENSUR] [CENSUR] [CENSUR] [CENSUR] [CENSUR] [CENSUR] håller du på med! Jag borde [CENSUR] [CENSUR] [CENSUR] lämna kvar dig här, din [CENSUR] [CENSUR] [CENSUR] [CENSUR]!"
Naverro (nära till gråten): "Men... du är den enda vän jag har..."
Och där dog hela den utskällningen ut...

En annan höjdare är en fajt mot en kasse ödlor i träsket, som leder till att Naverro dör och båten sjunker. Efter fajten är det dags att låta gängets präst hela de skadade, och någon frågar:

"Where's the priest?"
"In the boat."
"Where's the boat?"
"At the bottom of the lake."

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Den vill jag läsa!

Jag har sökt på alla sätt möjliga, men hittar inget.. /images/icons/frown.gif


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Den som söker, finner

Jaha.. Du stavade ju det med två r.. Buse..
(Jag sökte på hela meningen, +naverro +d&d, +naverro +ad&d, med altavista, alltheweb, och dogpile.)


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
Egen liten crazy erfarenhet

En ganska rolig grej jag var med om i den spelgrupp jag var SL i när vi var yngre. En av spelarna i gruppen hade ofta ganska svårt att koncentrera sig och satt ofta och filosoferade om andra saker än att lyssna på vad SL (dvs jag) sade. Under ett av våra spelmöten satt jag och berättade om en SLP, hur personen i fråga såg ut, vad han sysslade med etc och avslutade därefter med SLP:ns namn. Varpå den virrige spelaren plötsligt utbrister:
Snurrige spelaren: ”Som?!”
Jag: ”Vadå som?”
Snurrige spelaren: ”Ahhaaaa! Vadåsom!”

Alla vid bordet tittar på varandra och jag vänder mig till den snurrige:
Jag: ”Vafan snackar du om? Jag beskrev precis en SLP och sade hans namn”.
Snurrige spelaren: ”Ja jag vet och han hette Vadåsom” *lutar sig nöjt tillbaka i stolen*

Efter detta blev ordet vadåsom en term i rollspelgruppen för när man var totalt clueless :)


Fly me to the moon and let me play among the stars
 
Top