Nekromanti Är det någon som vet ett release datum för CoC 7th?

ThemVSyou

Veteran
Joined
3 Aug 2011
Messages
151
Location
Västerås
Kickstarter foundingen är slut sen länge och dem fick över det dem ville ha, plus jag(förhoppningsvis) tvivlar på att Chaosium har tagit pengarna och dragit, så att säga men jag har kollat runt och inte hittat ett enda spår utav release datum för CoC 7th, eller ens hur det går med spelet.
Är det någon här som kanske har varit med i crowdfundingen och fått något mejl gällande det här?
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Har du kikat på Kickstartern (länk här)? Tog en snabb titt och senaste uppdateringen kom för fyra dagar sedan. Inte färdigt ännu men de verkar jobba på för fullt.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag har hört ett obekräftat rykte att de ska försöka ge ut det till Halloween då det är den stora skräckhelgen.
 

revault

Veteran
Joined
25 Feb 2014
Messages
41
Location
Skellefteå
Jag hoppas att skillnaderna är större mellan 6th och 7th edition än de var mellan 5th och 6th edition...
Voldstagg13 said:
Allt tyder på det, för att använda gammalt material måste man konvertera (även om det inte ska vara alltför krångligt). Färdighetsvärden och tur ska tydligen se annorlunda ut...allt enligt folk på Yog-Sothoth.
Bolongo said:
Du kan ju ladda ned QuickStart-broschyren och kolla en del skillnader själv. Den är gratis.
Den förklarar IOFS inte allt till fullo, men ger ett bra hum.
 
Top