Nekromanti Är det någon som har tänkt på...

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,894
Location
Barcelona
<I> En annan av mina spelare Filip, skrev några husregler för "Kockmagi" till Chronopia, något han skäms för oerhört numera.. Sådant
som en Kockmagiker kan göra är att få köksredskapen att försvara honom, eller trolla fram en kladdig paj som flyger i någons ansikte.</I>

Argghhh! Var det han?!!! *vrider sig på golvet av flashbacks*

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Tzoch'anthar

Veteran
Joined
8 Jun 2000
Messages
64
Location
Stockholm
Re: Det pragmatiska svaret

Du nämde Geografica Vistfarthi. Är det möjligen den kommande sjökortsmodulen till Mundana?

/Tzoch
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Re: Det pragmatiska svaret

Du nämde Geografica Vistfarthi. Är det möjligen den kommande sjökortsmodulen till Mundana?

Nä det är en modul till västmark (alltså Krilles rollspel, inte landet i eon) som behandlar kultur och geografi i landet. Sjömodulen till eon heter "pirater och sjöfarare" tror jag.

Willie

"Never judge a book by its movie."
J.W. Eagan<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Willie Garvin on 2001-01-23 08:20.</EM></FONT></P>
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Spam, spam, spam, spam, egg and spam... [OT]

...Quite alot rat actually...

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
forumet buggad ur... [nt]

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by chrull on 2001-01-23 07:43.</EM></FONT></P>
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Bah.. det bästa som finns är att skölja munnen med whisky :o)

Det dödar alla bakterier, tar visserligen inte bort beläggningar och så.. men det gnider en hjälte lätt av med en del av skjortärmen..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Håller med till fullo.
Något som också beskrivs väldigt spartanskt är de olika raserna som man kan vara.
Ta nästan vilket rollspel som helst. Och det finns maximalt en sida rasbeksrivning där man får reda på kultur, historia och beteende.
Även byggtekniker och riter tycker jag blir utlämnade.

Only dead fish float with the stream.
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Graviditet

Ytterligare en anledning till att låta alla ens rollpersoner vara homosexuella.

LL - så det så!

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Re: Homosexuella RP

Min polare sa att det är okej att vara bög, men det är helt förkastligt att vara Lesbisk.
Hur han hade tänkt sig förstår jag inte riktigt...

Jag säger svaren, ni ställer frågorna...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Homosexuella RP

Min polare sa att det är okej att vara bög, men det är helt förkastligt att vara Lesbisk.
Hur han hade tänkt sig förstår jag inte riktigt...

Jag säger svaren, ni ställer frågorna...


Vad säger din polare om homosexualitet?


----

allvarligt talat.. menade han det i rollspelet eller snackade han om verkligheten nu?

Hmm Han kan ju tänka såhär:
Fler bögar=mindre konkurrans om det han vill åt... Brudarna...
Fler lesbiska=Färre brudar att stöta på..

:o)

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Re: Homosexuella RP

Ehh? i verkligheten eller i rollspel? Är han av manligt kön? För i så fall brukar det vara: "bögar är äckliga men lesbiska är okej så länge jag får titta på".
Inte för att jag säger så men... (försöker desperat försvara sig/images/icons/smile.gif)

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Homo Sapien

Eller nå*ler*
Han kanske tänkte som så att Manliga homosexuella minskar antalet konkurenter som man måste bråka med...
Och Lesbiska ökar konkurensen om kvinnor därför är de bara okej när man själv får se på och njuta av chowen..


*skrattar* Aaaa amatör Filosofi när den är som bäst Jag menar VÄRST...
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Konkurrans?

Lesbiskhet minskar hans målområde, bögar minskar konkurransen... det är väl rätt uppenbart (om än litet egoistiskt :)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Ojdå..

Nu när jag ser att kockmagin är väldigt spriden så var det nog inte han.. Ojdå. Förlåt..


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Re: Homosexuella RP

Han sa det i verkligheten, men menade i rollspel.

Kakujin wa hombun wo tsutsuka neba narimasen...
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,894
Location
Barcelona
Re: Homosexuella RP

Han kanske tänkte i de här banorna:

Eftersom lesbiskhet är ganska attraktivt även för heterosexuella män (=merparten av alla rollspelare), emedan manlig homosexualitet inte är det i någon större utsträckning, så skulle skapandet av en lesbisk kvinna bara vara något sätt att tilfredställa sexuella begär, emedan skapandet av en homosexuell manlig rollperson knappast kan är det, och därmed snarare beror på en drift att göra en originell och annorlunda karaktär, vilket är bra rollspel......

Eller nåt..

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Det pragmatiska svaret

Hrrm. *lider lätt av överkörningskänsla*

Ok, vad det gäller blommor så kanske jag inte specifierade mig tillräckligt. Typ, blommor kan vara jävligt skoj att ge till rätt donna!? Kul då att ge "vanlig ros"? Äsch då. Eller hur vore det om jag visste vilken typ av skog jag rider genom. (jämför djungelväxter som man måste hugga sig igenom, höga bokskogar som släpper fram folk (sånär som underterrängen)) Alltså - lättare att beskriva som omgivning om du vet vilken %#e23463 biotop du rider genom. Men smaken är ju som baken, delad. Jag var dessutom inte inne på om Querqus är släkt med Papaver, det är liksom överkurs. Dessutom kan det vara skojigt att känna till om fisken Ormmal är ätbar eller om den faktiskt innehåller tillräckligt med gift för att döda tio Olifanter? Det tillför lite mer spänning i det otrevliga jobbet att fiska. (förövrigt älskar jag att fiska och äger akvarie....)

Vad det gäller kryddor... Jo visserligen, men salt eller salts motsvarighet... äsch, det viktigaste är väl kanske att kunna beskriva att mateländet smakar superbt och att rollpersonen hade tillgång till "nyckelkryddorna" - men missade det där fåniga att Umbrart Ul dego inte är en krydda utan ett smaklöst gift...

Snuddande av klädsel kan faktiskt avgöra praktiska effekter. Tänk, rollpersonen bär mantel och fulllängds kolt (eller motsvarande klänningsliknande plagg) hamnar i en mindre bäck och skall sedan ta sig upp på sin häst - detta i brinnande situation med bandidos attackerande från fyra hörn. Hade han burit vanliga nutida byxor vore det inte stort bekymmer men att sitta upp på häst i drypande tunga tyger är svårt, om än möjligt?

Bra spelat vad det gäller graviditet. Det var faktiskt bara ett understrykande av min "point". Det är ##### otrevligt att vara kvinnfolk och få barn i de flesta spel. Så har det ju en viss knepighetspoint även efter barnafödandet...

Krögarens ja... när, var och hur! Synopsis min gode man.

Lady Silver Wolf - There is but a thin line, between Man and Beast
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Men, men...

Du vet Vardagen är du ju faktiskt inne på när du berättar om adobe (hm... vissa företag har visst hittat namnen på udda ställen, ursäkta off topic) eftersom dessa tegelhus färgar det du ser. Tänk så här, det är många som föreställer sig medeltida kläder som grå, svarta eller vita - eftersom man inte kunde färga eller hur dem nu föreställer sig det. Komplett djävla galet, det färgades hejvildt redan på bronsåldern här hemma i Svedala. Därför kan man ju faktiskt föreställa sig rätt färgglada dräkter. Vissa dyrare färger (typ vissa röda saker som man måste skaffa ett par hundra (eller var det tusen - har inte anteckningarna med mig) för att få ihop tillräckligt med färg för att färga ett kilo tyg är endast förbehållet vissa samhällställningar. (kung, biskop eller dylikt) Alltså kan man faktiskt bygga ett helt äventyr kring något så fånigt trivialt som ett färgrecept.

Just på samma sätt som det faktiskt är intressant hur husen byggs av vissa folkslag. Jag menar bor man som mongoler i tält eller i uthuggda grottor och så vidare. Hur ser en stad ut, hur ser ett värdshus ut, Hur ser ett huselände ut? Allt detta avgör lite kallt vad dina rollpersoner kan göra juh!

Hm, kanske skall luska vidare lite kring Harnmaster, dem verkar ha lite matrial som man kan bygga kring. För jag känner också att bara för att det såg si eller så ut på medeltiden i London eller i 1800-talets japan så måste jag inte bygga alla tankar kring detta. Jag kan sno ideer överallt ifrån - och på så sätt bygga min värld. Men för att kunna göra det så att spelarna hänger med måste dem ha lite stolpar att bygga på.

Nåväl, vad är en bal på slottet...

Lady Silver Wolf - There is but a thin line, between Man and Beast
 
Top