Är det fler som har strul med sina beställningar från Åskfågeln?

Henaiy

Veteran
Joined
16 Oct 2004
Messages
62
Location
Salem
Beställde av Åskfågeln under påskhelgen och betalade direkt, fick bara en del av min order skickad.
Försöker få tag i dem men de svarar inte, är det fler som stött på samma problem?
(Om någon på företaget mot all förmodan skulle se denna tråd så får ni gärna kontakta mig)
 

Rävsax

Veteran
Joined
10 Aug 2022
Messages
10
Beställde av Åskfågeln under påskhelgen och betalade direkt, fick bara en del av min order skickad.
Försöker få tag i dem men de svarar inte, är det fler som stött på samma problem?
(Om någon på företaget mot all förmodan skulle se denna tråd så får ni gärna kontakta mig)
Jo, jag beställde ett gäng gamla Fenix tidningar från Åskfågeln för ett antal månader sedan. Jag kan förstå ifall ägaren har väldigt mycket att hålla i just nu, men att vänta så här länge på sin beställning känns lite konstigt.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Har haft många problem och en del krångel gällande beställningar från Åskfågeln sedan lång tid tillbaka, Åskfågeln har dock alltid löst det efter att jag skickat meddelande via Facebook. Jag har inte beställt något sedan Tove gick bort då jag misstänker att livet måste vara väldigt svårt för Anders Gillbring. Sen är det förstås inte bra att sälja saker som man inte levererar, oavsett omständighet när det gäller månader i tid som någon ovan här nämner.

Jag hoppas att ni får det ni beställt och framförallt att Anders Gillbring snart mår tillräckligt väl för att fortsätta sitt liv och skapa vidare de fantastiska rollspelsprodukterna som bär hans och Toves namn.
 

Mild Bill

Veteran
Joined
16 May 2022
Messages
6
För mig har det varit strul vid något tillfälle men de har alltid fixat det ganska fort när jag har pratat med dem. Nu däremot har jag väntat på en beställning sedan Maj och får inte svar varken på mail eller ens Facebook Messenger.
Har det löst sig för er andra eller är det fortfarande tyst från Åskfågeln för er också? Vet `någon om det har hänt något?
 

Rävsax

Veteran
Joined
10 Aug 2022
Messages
10
För mig har det varit strul vid något tillfälle men de har alltid fixat det ganska fort när jag har pratat med dem. Nu däremot har jag väntat på en beställning sedan Maj och får inte svar varken på mail eller ens Facebook Messenger.
Har det löst sig för er andra eller är det fortfarande tyst från Åskfågeln för er också? Vet `någon om det har hänt något?
Det är fortfarande tyst från Åskfågeln tyvärr.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Beställde av Åskfågeln under påskhelgen och betalade direkt, fick bara en del av min order skickad.
Försöker få tag i dem men de svarar inte, är det fler som stött på samma problem?
(Om någon på företaget mot all förmodan skulle se denna tråd så får ni gärna kontakta mig)
Hej, Kan du kontakta mig igen så kollar jag.

/Anders
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Har haft många problem och en del krångel gällande beställningar från Åskfågeln sedan lång tid tillbaka, Åskfågeln har dock alltid löst det efter att jag skickat meddelande via Facebook. Jag har inte beställt något sedan Tove gick bort då jag misstänker att livet måste vara väldigt svårt för Anders Gillbring. Sen är det förstås inte bra att sälja saker som man inte levererar, oavsett omständighet när det gäller månader i tid som någon ovan här nämner.

Jag hoppas att ni får det ni beställt och framförallt att Anders Gillbring snart mår tillräckligt väl för att fortsätta sitt liv och skapa vidare de fantastiska rollspelsprodukterna som bär hans och Toves namn.
Tack för omtanken. Det kommer att komma fler produkter som bär Toves och mitt namn. Det är inte alltid en fråga om hur jag mår det finns mer praktiska saker att ta med i beräkningarna när något går bort. Förutom att man sörjer tillkommer det en hel del administrativa uppgifter som måste göras. När man har ett litet företag som vi hade med två personer blir effekten dessutom att den som blir kvar för en fördubblad arbetsbörda vilket många glömmer. Utöver detta var det så att Åskfågeln var Toves heltidsjobb medan jag har ett annat dagjobb. Jag har gått ner i tid på mitt dagjobb till 60% för att hinna med att tex skicka ordrar men det är svårt att hinna med ändå ibland. De flesta ordrar skickas ut av Förlagssystem kort efter beställningen, men visa titlar som lösnummer av Fenix, handboken och Guld & Bly tar längre tid eftersom de måste handplockas av mig på min redan begränsade tid. Jag jobbar på lösningar som ska fixa detta också.

/Anders
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
För mig har det varit strul vid något tillfälle men de har alltid fixat det ganska fort när jag har pratat med dem. Nu däremot har jag väntat på en beställning sedan Maj och får inte svar varken på mail eller ens Facebook Messenger.
Har det löst sig för er andra eller är det fortfarande tyst från Åskfågeln för er också? Vet `någon om det har hänt något?
Det kommer hända saker inom kort. Ska bara få nästa nummer av Fenix på tryck först.

/Anders
 

Henaiy

Veteran
Joined
16 Oct 2004
Messages
62
Location
Salem
Har fått kontakt med Åskfågeln och vi har löst det.
Ni har suveräna produkter och jag hoppas att ni lyckas lösa era utmaningar i framtiden 👍
 

Mild Bill

Veteran
Joined
16 May 2022
Messages
6
Måste tyvärr säga att min beställningen jag gjorde i Maj fortfarande inte har levererats.
Har ni andra fått era varor som saknats?
De svarar mig inte varken på mail eller Messenger längre så vet inte hur jag ska få tag på dem.

Mvh!
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,877
Location
Marjura
Samma här beställde i augusti.
Såg något nyligen om att ÅF haft problem med mailservern, men att de jobbat på det (för att kunna svara).

EDIT Från FB 7/11
Åskfågeln
·

Problem med mail
Jag har för tillfället fått tekniska problem med min mail. Jag kan ta emot mail men kan inte svara till adresser som jag inte haft kontakt med tidigare. Det drabbar ffa köpare som frågar om sin order.
Ordrar kommer att skickas ut. Jag har bett mitt webbhotell att titta på detta och hoppas det snart ska fungera igen.
/Anders
 

Rävsax

Veteran
Joined
10 Aug 2022
Messages
10
Kan glädja dem som förlorat hoppet i dessa bistra vintertider att jag idag fick mitt paket med lösnummer av fenix sim jag beställde i maj 2022! De är18 månader sena men lagom till jul! 🎄
Ja nu har min beställning med tidningar också kommit fram, bra timing på det!🎄
 

ChristianK

Veteran
Joined
28 Feb 2024
Messages
3
Tjo! Tänkte höra om någon har återigen problem med att få saker som är beställda av Åskfågeln? Har beställt flera Western 4 böcker. Väntat över 1 månad och inte ett ljud, fast man mailar etc.
 

Freddan101

Veteran
Joined
11 Sep 2023
Messages
24
Tjo! Tänkte höra om någon har återigen problem med att få saker som är beställda av Åskfågeln? Har beställt flera Western 4 böcker. Väntat över 1 månad och inte ett ljud, fast man mailar etc.
Min nya prenumeration verkar iaf. ha funkat men skickas kanske inte direkt från Åskfågeln.
 
Top