Nekromanti Är det bara jag som spelar 4.0?

Hallon

Veteran
Joined
5 Jan 2001
Messages
9
Location
Skåneland
Men för tusan, är det bara jag som spelar Dod Ver 4.0 (-91 års utgåva)? Eller finns det andra spelare? Jag hade lagt rollspelandet på den tillfälliga hyllan i något år, men nu när man behöver sin brors dyrbara kompletta samling av -91 års eftertraktade böcker, ja då får man plötsligt höra att ***huvudet har sålt allt för 300 spänn. Ja! Tack brorsan.. Nu blir det internet och stora kopieringsapparaten som gäller..

The brave do not fear the grave
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Det klart det finns de som spelar DoD4, men just nu ägnar man sig mest åt nymodigheter(DoD6).

"Soylent Green is people!"
 

Wille

Veteran
Joined
7 Dec 2000
Messages
147
Location
STHLM
Visst händer det! (NT)

/images/icons/smile.gif

Allt du inte gillar kan du göra om!
 

Pazuzu

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
225
Location
Stockholm
Jag lirar v5 och v4 typ. Eller regler starkt baserade på dem. Fast det är nog mest expert, fast att man använder BP. Håller på skriver ihop allt så man kan lämna nått till eftervärlden :gremsmile: Drakar och Demoner har tyvärr tyvärr avlidit i och med v6. Sveriges alla nybörjarrollspelare kommer, precis som i USA, få vänja sej vid att rollspel innehåller levels, och alla rollspel som INTE innehåller levels kommer förklaras dåliga.
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
När jag spelar så gör jag det oftast

Men nu när 6.0 har kommit så kann man ju lira det också.

/Linus

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,457
Location
Helsingborg
Näe, tydligen inte.

Själv spelar jag 91:an med inslag av Experts regler i färdigheter, hjälteförmågor och grundegenskapsframslagning.
Givetvis i Altors magiska värld.

/[color:green]Han</font color=green> som svarade på Nostalgi-inlägget också
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Expert!!!

Nä, jag tror jag lider av nån form av allergi mot mot DoD -91. Om jag spelar DoD så blir det den gamla hederliga Expert-boxen. Den har hängt med många år nu :)

/Tobbelobbe
 

A80

Veteran
Joined
9 Jan 2001
Messages
2
Location
SkellHell & Umeå
Apskit, är det levlar i v6? Jag tänkte köpa det för att jag tyckte att världen verkade rätt tuff men nu vet jag inte... Annars är det v4 som gäller, fast i tiden runt den 5:e konfluxen. Chronopia var ju bara horribelt. Nu när det verkar som att jag kommer att plocka upp rollspelandet på allvar igen hoppas jag hitta en SL som har alla dom gamla goda DoD äventyren. (Oraklets 4 ögon, Svavelvinter, Handelsfursten och allt vad dom heter) De finaste stunderna i svenskt rollspelande. Förresten, är det nån som håller med om att istället för v6 eller ens v5 borde dom ha gjort en "revamp" av Expert (och alla tillbehör, Samuraj och gigant t.ex.) + v4, knyta ihop eventuella inkonsekvenser, möjligen uppdatera reglerna, ja helt enkelt rusta upp Ereb Altor? Eller är alla nöjda med Expert, v4, v5 och v6 som dom är? Naturligtvis skulle kostnaden bli ganska stor, men mycket av materialet finns ju redan som sagt.
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Nej, även jag spelar DoD'91 med inslag av Expert. Om jag spelar i Ereb Altor så faller det sig nästan naturligt att använda denna utgåva då allt material man har är skrivet för den (och expert). Men när det gäller Trudvang / min egen spelvärld så använder jag DoD6.

Gjorde tyvärr som du en gång, sålde allt jag hade för runt 300 kr. Det har tagit mig lång tid och mycket pengar att bygga upp samlingen igen. Den är fortfarande inte komplett dock.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Helgonet

Veteran
Joined
25 Dec 2000
Messages
175
Location
Uppsala
En revidering var faktiskt också vad jag hoppades på en gång i tiden, hade varit kul med allt samlat fram t.o.m v.4.
Har inte spelat v.5 men v.6 värld är intressant.



Ex nihilo nihil fit
 
Top