D&D Är D&D ett starkt varumärke … egentligen?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,717
Obligatorisk wrestling-trivia: "Guy hating on dungeons and dragons" = MJF, en vid tiden up and coming heel (wrestlingskurk) som fejdade med en annan wrestler med D&D-gimmick (Brandon Cutler, rullade under en period initiav med d20 på väg till ringen).
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,317
Ok. Ja det kan helt säker försvinna. Det ser jag lite som den första delen av de saker jag nämnde.
Jag undrar inte om det bara kommer öka? Att om tio år kanske vi har en kulturminister som har ljuva barndomsminnen av critical role.
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,946
Location
Örebro
Om jag får (i det här fallet mindre kvalificerat) gissa så tror jag att 5e:s spelarbas är rätt lojala och ogärna byter till ett annat spel.
Jag tänker utifrån rollspel nu som ganska komplexa spel, jag funderar ibland på hur mycket som handlar om lojalitet och hur mycket som handlar om bekvämlighet. Invändningen jag hört från den grupp jag var med i som var fast nedgjuten i DnD 5 var att det handlade om kännedom och om ansträngningen det skulle ta att lära sig ett nytt system... Sen fanns det så klart en i gruppen som höll fanan högt med "Det går att göra allt med DnD och systemet stöttar allt"... Finns anledningar till att jag inte längre spelar i den gruppen.
 
Top