MetaLarsson
Warrior
Har ni några tips eller funderingar på om det går att göra tjusiga rolllspelsfantasybilder i 3D-program som till exempel Blender eller Daz Studio? Finns det några exempel på sådana som ni kan dra fram?
Har ni några tips eller funderingar på om det går att göra tjusiga rolllspelsfantasybilder i 3D-program som till exempel Blender eller Daz Studio? Finns det några exempel på sådana som ni kan dra fram?

Jag läste rubriken och blev oerhört pepp på ett rollspel med pop-up-3D-illustrationer.
View attachment 26994
men jag tycker det är viktigt att man får bort 3D looken.
Absolut. Är det ett medvetet val så kan det bli najs om man lutar in i det.Eller att man gör det till en grej. Jag håller 100% med @Vitulv om att det skulle vara fett med lite lågupplöst Quake / PS1-grafik.
På samma sätt som jag gärna skulle se fler spel illustreras med pixelart. Heroes of Cerulea har gjort det med fantasy; jag skulle gärna se det i t.ex. cyberpunk, space opera och skräck också.
Egentligen behöver man ju inte använda 3d. Det är betydligt smidigare att jobba direkt med foton och photobashing. CTRL+PAINT har väldigt gott rykte, med många gratis tutorials. Och han börjar verkligen från grunden.Tack för alla tips! Jag återkommer om ett par tusen timmar.![]()
Åh ja, ett spel med in game Vagrant Story-grafik hade varit hur coolt som helst!Eller att man gör det till en grej. Jag håller 100% med @Vitulv om att det skulle vara fett med lite lågupplöst Quake / PS1-grafik.
På samma sätt som jag gärna skulle se fler spel illustreras med pixelart. Heroes of Cerulea har gjort det med fantasy; jag skulle gärna se det i t.ex. cyberpunk, space opera och skräck också.