Nekromanti ÄP i Snösaga [SPOILER antar jag]

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Nu börjar det dra ihop sig till tredje spelmötet i Snösaga. Rollpersonerna har precis fått syn på Vreetgard. Jag skulle vilja dela ut lite ÄP till dem, främst för att den enda som kan hantera vapen på ett vettigt sätt ska komma ifatt de andra till YN:Utövare. Jag misstänker att de annars kommer att bli köttfärs hos brotbesten.
Vad tycker ni, är det ok att dela ut ÄP så här mitt i ett äventyr? Jag gör ju givetvis som jag vill (I´m SL goddammit!) men skulle ni ha gjort så? Det vore ju väldigt snöpligt om Snösaga skulle ta slut hos Brotbesten.
 
G

Guest

Guest
Självklart ska du ge dem liet äp om de behöver det... Och i vreetgard har de lite chans att vila upp sig så det tycker jag var en bra idee... Det är ju kul om rollpersonerna har lite chans i allfall och då gör det ju inte så mycket om man tänjer lite på reglerna ibland
 

Aerid

Veteran
Joined
23 Dec 2000
Messages
107
Location
Henån, Sverige
Vad tycker ni, är det ok att dela ut ÄP så här mitt i ett äventyr? Jag gör ju givetvis som jag vill (I´m SL goddammit!) men skulle ni ha gjort så? Det vore ju väldigt snöpligt om Snösaga skulle ta slut hos Brotbesten.
Om det är ok att dela ut ÄP mitt i äventyr? Jajamänsan, det har vi gjort sedan vi började spela DoD6. Jag tycker att så stora klumpar ÄP som blir utdelade efter äventyr kan bli ruggigt tråkiga, så vi började med att ge ut ÄP efter varje spelmöte istället. Det blir då lättare att bedöma hur bra spelarna uppfört sig. Då vi spelar DoD6E nuförtiden så vet jag inte riktigt hur mycket det kunde vara, men runt 20-40 beroende på spellängd.

Men för att svara på frågan: Den första akten i Snösaga är ju väldigt lång och sträcker sig enda till Buratjariket. Hela kalaset rekomenderade Riotminds runt 300 ÄP för och om vi ska följa deras råd är väl 50 ÄP ganska bra.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Om det är ok att dela ut ÄP mitt i äventyr? Jajamänsan, det har vi gjort sedan vi började spela DoD6. Jag tycker att så stora klumpar ÄP som blir utdelade efter äventyr kan bli ruggigt tråkiga, så vi började med att ge ut ÄP efter varje spelmöte istället. Det blir då lättare att bedöma hur bra spelarna uppfört sig. Då vi spelar DoD6E nuförtiden så vet jag inte riktigt hur mycket det kunde vara, men runt 20-40 beroende på spellängd.

Men för att svara på frågan: Den första akten i Snösaga är ju väldigt lång och sträcker sig enda till Buratjariket. Hela kalaset rekomenderade Riotminds runt 300 ÄP för och om vi ska följa deras råd är väl 50 ÄP ganska bra.
Du har så rätt så. Jag brukar dela ut ÄP när det passar sig. Oftast när RP´na har klarat av en "etapp". Man brukar helt enkelt känna av stämningen när det verkar lämpligt att dela ut ÄP. 50 ÄP låter som en bra idé, så får det bli. Tack för hjälpen.
 
Top