Nekromanti Äntligen!!!

Elrond

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
113
Location
Bollnäs
Äntligen är ordningen återställd! Nu kan man åter skriva riktiga inlägg. Tänkte passa på att återknyta till mitt senaste inlägg på det gamla forumet. Den frivilliga regeln som finns i 'Mystik & Magi', nämligen fritt improviserande. Finns det någon här som testat denna? Hur fungerade det? Blev magisystemet snabbare eller långsammare?

/Elrond, Skrivglädje igen(dock inte till skolarbeten...)
 

Celofan

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
167
Fritt improviserande

Menar du regeln som gör att man kan klura ut effekter utan att kunna dom, eller bara att man smäller ihop en besvärjelse utan att ha den formaliserad? I vilket fall :o) -bara man kan systemet relativt bra så brukar det inte vara några problem. Vanligtvis improviserar man inte gärna (iallafall inte jag) besvärjelser i strid då dom tar mycket längre tid att utföra. Sen brukar vi skippa saker som att effekter aktiveras direkt, har iallafall inte tänkt på det eftersom det skapar ett sånt krångel.. så summan av kardemumman, det har funkat bra. :o)
 

Lord of Empire

Warrior
Joined
23 Jul 2000
Messages
211
Location
Stockholm, himla nära Bromma Flygplats
Absolut extemporering...

Vi prövade faktiskt att improvisera utan effekter. Spelarna fick helt enkelt alstra det jag tyckte att de behövde alstra och de fick också transformera.

Skulle någon tex stänga ett fönster med hjälp av magi fick han helt enkelt alstra luftotropi (kommer aldrig ihåg vad de heter) och sedan slå besvärjelse-slaget och vips så slogs fönstret upp. Gick ganska bra om man gjorde måttliga saker.

/Erik, extemporatör
 

Exarch

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
86
Location
Skara
Re: Absolut extemporering...

luftotropi (kommer aldrig ihåg vad de heter)
PNEUMOtropi...

//Exarch
 

Exarch

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
86
Location
Skara
Re: Absolut extemporering...

Det var så lite så...

//Exarch, god innerst inne?
 
Top