Nekromanti Äntligen här igen!

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Kodskumheter

Jag tog teset ett par gånger och manipulerade lite för att få nya resultat, för skojs skull. Jag märkte två underliga saker:

Hur jag än försökte kunde jag inte bli Sorcerer eller Wizard. Gick inte, bara. Jag blev jägare istället. En gång präst.

En gång lyckades jag bli Helt Neutral Alv. Punkt. No more. Inget yrke alls. ?

Kan det ha blivit fel i din översättning av koden? I det engelska har jag blivit Wizard, så det borde ju gå...

/Feliath - vill inte racka ner, bara hjälpa till att buggtesta
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,314
Location
Göteborg, Lindome
Re: Kodskumheter

Notera att Sorcerer inte fanns med i originalet, och jag har inte haft tid att lägga till den ännu. Wizard, däremot, fanns ju med, så det borde du kunna bli. Jag skall kolla.

"Översättningen" av koden var i princip ingen alls. Jag tog JavaScript koden och bakade in den i en C#-klass. Förutom några variabeldeklarationer var JavaScript syntaktiskt identiskt med C#. Så det som är översatt är främst texten. Dessutom är tekniken ASP.NET istället för den ursprungliga klient-JavaScript.

Men nog om teknik. Jag skall ta och kolla in varför du inte kan bli magiker. Och hur i all världen du kunde bli helt klasslös.

/Mikael
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Re: Kodskumheter

OK, jag har framgångsrikt lyckats bli klasslös igen /images/icons/clever.gif
Den här gången blev jag Neutralt God Alv, men alignmentavvikelsen kan väl göra detsamma.
Om du kan ha hjälp av det, listar jag svaren på frågorna i dryg, plottrig form /images/icons/wink.gif

(Fråga: Alternativ#)
1: 3
2: 4
3: 6
4: 1
5: 3
6: 1
7: 4
8: 3
9: 4
10: 2
11: 1
12: 6
13: 1
14: 12
15: 12
16: 13
17: 4
18: 2
19: 3
20: 5
21: 9
22: 7
23: 2
24: 3
25: 6
26: 7
27: 5
28: 3
29: 3
30: 7
31: 2
32: 6
33: 4

/Feliath - återigen dryg i avsikt att hjälpa /images/icons/wink.gif
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,314
Location
Göteborg, Lindome
Re: Kodskumheter

Tack för din hjälp. Jag hittade att jag hade glömt att ta med "magiker" i utskriftsrutinen, vilket ju gav en tom utmatning när det borde ha blivit magiker. Nu skall det fungera.

/Mikael
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,314
Location
Göteborg, Lindome
Re: Kodskumheter

Vad gäller bristen på trollkonstnär (Sorcerer) i programmet, får ni alla gärna komma med förslag på vilka svar på frågorna som är typiska för en trollkonstnär. Eller om det behövs helt nya alternativ på en del frågor för att kunna träffa rätt.

/Mikael
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
lyckas nästan alltid bli lagligtgod.... jag måste vara snäll och laglydig/images/icons/smile.gif

Jonas/för snäll för sitt eget bästa
 

Mondrin

Veteran
Joined
28 Apr 2002
Messages
96
Location
Umeå, västerbotten
Kaotiskt god gnommagiker/bard!!! (NT)

/images/icons/frank.gif/images/icons/devil.gif/images/icons/clown.gif/images/icons/spook.gif/images/icons/oink.gif/images/icons/alien.gif/images/icons/baby.gif/images/icons/clever.gif/images/icons/witch.gif
 
Top