Nekromanti Äntligen: en forum-dröm!

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
Att inkludera forumiter i sina drömmar verkar vara ett signum för verkliga forumiter. I natt drömde jag något underligt: det hade kommit ut en slags faktabox till något rollspel, det knäppa var att faktaboxen gavs ut i en Walium Edition, med anledning av att "debattören Walium har haft ett avgörande inflytande på rollspelsdiskussionen" eller något. Boxen var till nåt slags svenskt puttenuttigt sagorollspel som hette "Magic Castle" eller dylikt. Det konstiga var att det var gamla Äventyrsspel som gav ut lådan.

Tolka det den som vill...

/Sax, synsk dröm
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag antar att det var en mardröm [NT]

Jag är minsann inte puttenuttig utan en stenhård machoman som skriver stenhårda machorollspel där alla rollpersoner är riktiga karlakarlar med stora hakor, hår på bröstet och ett knippe kvinnor i sina tatuerade armar. :tekopp:
 

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
Re: Jag antar att det var en mardröm

Ja, när du säger då så är det ju lite underligt att forumets svar på Sven Wollter skulle tillägnas en produkt till ett sagospel... jag tror att det helt enkelt var för att det produktlinjen såg ut så. Faktaboxen ifråga var liksom produkten som alla hade väntat på, ungefär som Efter Ragnarök, Berlin-boxen eller annan slabadang. Att sedan Äventyrsspels produktlinje hade degenererat till slaskfantasy var bara ett yttre förhållande.
 
Top