Nekromanti Ännu en djup moralisk fråga (halv OT)

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Hur många på det här forumet sitter och skriver inlägg på jobbet/skolan när de egentligen borde göra annat?

Bara jag eller?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Ha ha! Bra inlägg!

Jag sitter gärna på jobbet och det sinkar defenitivt ner min arbetskapacitet. Varje gång forumet går ner får jag höra massor med komplimanger från kunder för att jobben blir klara så fort och de undrar om jag arbetar med något nytt program eller vad det annars kan vara som gör att projekten blir klara så tidigt...

Rätt pinsamt egentligen... Och varje gång jag börjar jiddra med Krille så tvingas jag arbeta en massa övertid och kommer efter med alla projekt. Mina kunder borde egentligen betala Krille för att hålla sig undan från forumet, så att mina jobb kunde bli klara någon gång! :^)

Hä hä, skämt åsido, det blir väl snarare så att jag ligger hemma med datorn på magen och fördelar mina arbetstimmar i småsjok utspridda över hela dagen istället, så att jag kan varva med allt rollspelstjatter jag behöver. Nu sitter jag ju i styrelsen i företaget, så jag kan ju inte bete mig hur som helst utan jobben måste bli klara på avtalad tid.

Men visst, en del fördröjningar kan det ändå bli. Jag borde defenitivt arbeta allt jag kan NU, till exempel, och inte svara på ditt inlägg...

/Rising
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Re: Moral? Jag? Nejdå *skrattar*

Jag skriver på jobbet när jag får tid... vilket är ganska ofta... sitter mest och installerar om datorer... omstarter hela tiden... bara att knappra på switchen så man kommer över till en annan dator.... som råkar (av ett helt otroligt sammanträffande) ha detta forum på skärmen... så jag blippar lite...
fast jag jobbar inte så ofta... går mest i skolan... sitter väldigt sällan vid en dator i plugget... sköter det mest hemma...

så större delen av tiden jag hänger här är den tid jag borde plugga... exempelvis nu... /images/icons/grin.gif... ... jaja... kanske dags att sätta igång..../images/icons/spook.gif

Suck... Kemisk Termodynamik... here I come... /images/icons/sick.gif
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Jo...

Det händer väl rätt ofta att jag går in när jag är i skolan, typ om man arbetar på datorerna har man ett fönster med rollspel.nu och ett med texten man skriver... Sen tar det ju tid från studierna hemma också, men jag går fortfarande på gymnasiet och brukar ändå inte bry mig så mycket om läxor mm, värre är det när jag har prov.

/images/icons/king.gif inlägg förresten
/Jonas, spenderar för mycket av sin tid här på forumet
 

UnConnected

Veteran
Joined
10 Apr 2002
Messages
162
Location
Göteborg
Jodå det händer väl att man hänger här (eller någon annastans på nätet) när man borde göra någon hemuppgift eller så.

I skolan däremot så har vi inte så mycket obligatorisk tid framför datorerna (går högskola) så det händer väl mera sällan.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Klargörande...

Tänkte bara nämna att jag använder spilltid (kompileringar, långa körningar, väntetid vid tester et cetera) så det bör inte drabba min arbetsgivare.

Mer givande än att hänga på www.aftonbladet.se som resten tycks göra...
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Host! Host, jo host. Harkel.

/Elin (som inte skulle har något problem med skoltiden egentligen då skolan har för få datorer villket tvingar henne att sitta på nätterna istället villket gör att fon fär konsumera stora mängder Jolt under veckorna)
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Alltid. Jag är fan community-missbrukare. Och alla här skriver ju så långa och genomtänkta inlägg, så det är för väl att det inte postas mer än det gör! Vi sitter vid datorerna 80% av tiden i plugget, så det är ju lätt att man slinker in på nån websajt istället för att lajja i Flash.
 

Lontryuin

Veteran
Joined
3 May 2002
Messages
189
Location
Uppsala
Inte så ofta på det fär forumet, men på andra så... Det enda som hindrar mig från att vara fullständig forum-junkie är att jag inte har en dator hemma, utan bara kan använda universitetets datorer...
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Jo, det händer (ANT)

-JPS- hade faktiskt ett par sidor om medeltida engelsk litteratur öppna parallellt med den här tills för en liten stund sen för att döva samvetet, men det började gå så långsamt att samvetet fick ge sig
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,491
Location
Helsingborg
Tja.. Ibland tänker jag "Jag orkar inte hålla på med skolarbetet.. Jag surfar till rollspel.nu-forumet istället".. Visst skyller jag lite på forum.rollspel.nu för mina studieresultat men jag skulle antagligen bara sysslat med annat annars istället för plugg..

~Men sitta med forumet i ett fönster medan man gör arbeten i skolan håller [color:448800]Han</font color=448800> inte på med
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Jovars

När jag gick i gymnasiet och hade möjlighet att plugga framför en dator ägnades väl alltför mycket tid till rollspel.nu. För att inte tala om raster, håltimmar och idrottslektioner. Och alla timmar som skulle kunnat användas till läxläsning och specialarbete, vänta nu, jag skrev ju specialarbete om rollspel och använde rollspel.nu som en källa. Jag vet inte om det är ett bra tecken...

Mats
 

Erufailon

Swordsman
Joined
20 Jul 2001
Messages
497
Location
Göteborg
jao.... t.ex. på de sega programmeringslektionerna där man alltid är långt före planeringen endå.../images/icons/cool.gif, tyvärr så har min skola bara 4 (!) datorer som man får använda på rasterna, gissa hur ofta dom e lediga/images/icons/hairy.gif, särskilt när man går på en så stor skola som hvitfeldtska. Men sitter mest hemma och pluttar på tangenterna.
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
OT

Kan inte du och Krille träffas nån da och köra ett par äventyr tillsammans. Sedan kunde ni delge resultatet för oss på forumet genom två högst personliga skildringar av händelserna.

Det kanske skulle föra stridigheterna till ända (eller till sin spets *flin*)

/Black Dwarf, lite småsnurrig.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,346
Location
Helsingborg
Re: OT

De skulle aldrig kunna enas om vad för äventyr de skulle spela.

krille skulle vilja spela "Ålfiske i Gammelby" medans Rising skulle vilja ha "Flummande Ålar i Old Town City"
 
Top