Nekromanti Ännu en ddm battle report - Draft!

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Så kom den stora dagen. Draft skulle testas och jag kladdade ihop lite högar med kort, plastade in så man inte såg baksidan och pallrade mitt arsle iväg till Micke. Högarna bestod av diverse. 10 kort per hög, 2 högar per person. 2 commanders, 3 30+, 1 tilegrabber, 5 29-. I 2 av 8 högar fick det bli 4 30+ för det fanns inga fler tilegrabbers. Högarna slumpades ut och vi tog ett kort och skickade vidare (vänstervarv första omgången, högervarv andra). Det var ett par kort som blev över dock, så några kom inte med.

Det var mycket war drums i högarna. War Troll, War Hulk, Orc Wardrummer, Obould, Shuluth, Hill Giant Chieftain, HG Barbarian... Ett gäng (för mig) nyare minis som Justicator, Couatl och Aspect of Kord fick hänga med som mosare också. Andra gamla trottjänare blev Ogre Ravager och Githzerai Monk.

Första valet låg mellan Inspired Liutenant eller Githzerai Monk. Tänkte att det finns fler commanders, men munken är nog tokbra. Det rullade vidare och jag fick inga fetingar som jag hoppats på som Shuluth, War Troll eller Kord. Aja, lång historia kort är att mitt slutgiltiga warband blev: (20 figurer att välja på)
Warforged Captain
Warforged Scout
Githzerai Monk
Hunched Giant
Troglodyte Thug
Troglodyte
Quaggoth Slave
Slayer of Domiel
8 aktivationer

Minis jag ratade/inte fick med var Mephling Pyromancer, Flameskull, War Hulk och Blood Ghost Berserker.

Micke fick gottepåsen med Shuluth, War Troll OCH Kord. Han blev girig på dom allihopa (jagmenar, man vill ju inte välja bort någon :gremgrin:) och körde just dom tre med en Elf Spearguard. 4 aktivationer.

Alvar körde med: (jag mötte aldrig honom så har inte så jättebra koll)
Tiefling Blademaster
Hill Giant Barbarian
Warforged Barbarian
Medium Astral Construct
Skeleton Legionaire
Aze Soldier
12-poängsbarbaren med 45 HP (vilken det nu är)
Abyssal Maw
eller något sådant.

Anders har inte spelat värst mycket DND minis förut men draftade duktigt ändå. Han manövrerade:
Inspired Liutenant
Justicator
Gold Dragon
Axe Soldier
Sacred Watcher
Timber Wolf
tror inte jag glömt någon. Han hade inte 8 aktivationer iaf.

Aja, nu orkar jag inte skriva så mycket mer. Matcherna slumpades fram och blev:
Jag vs Anders.
Alvar vs Micke.
Jag vs Micke.
Sen spelade Anders mot Alvar och jag har inte den blekast om vem som vann eg. Det var jämnt på slutet och jag tror det hängde på moralslaget för Hill Giant.

Mot Anders blev det en rysare på slutet. Det gick ganska långsamt i rundor och det var inte många poäng. Hans drake flydde men gaskade upp sig. Min troglodyt-bov sprang hem. Jag fick hans commander att springa precis i slutet dock. Pekade ut Justicatorn som mål av Kaptenen.

Mot Micke blev det få goliat mot många david. Shuluth är vidrig, äcklig och blä. Jag fick slå dc-slag _hela_ tiden. Inte blev det bättre av att Shuluth dödade min scout och ökade sina dc's med 4. Jag pekade ut Kord med kaptenen och sänkte honom också. Sedan mosade Slayer of Domiel Shuluth och matchen var över. 4 aktivationer är i minsta laget. Men Micke vann många initiativ tidigt och Kord rockade på duktigt.

Nu är jag för trött för att orka kladda mer här. Det var tufft med draft, och det blev lite konstigt att sätta ihop ett band av så få minis. Men det var tokigt roligt. Det tog massa tid att rota fram minis dock, eftersom dom andra inte känner igen dom så gjorde jag mestadels det. Det tog mer tid än vad vi väntade oss. En eloge till Alvar som skjutsade hem oss efteråt. *hurra hurra, ha'ha'ha den äran* :tekopp:

*däck*
 
Top