Nekromanti Ändra priser i Sjöfarare och Pirater till Eon 4?

AnVili

Warrior
Joined
1 Dec 2003
Messages
246
Jag sitter och planerar en kampanj i havsmiljö. Har tänkt att använda reglerna i Sjöfarare och Pirater från Eon 3. Måste konvertera regelsystemet till Eon 4 på ett bra sätt först. Men en tanke slog mig när jag satt och kollade över handel och priser på båtarna. Jag har läst någonstans att priser från eon 3 ska halveras. Ska jag halvera priserna på allt för att få det att bli mer i linje mer 4:ans priser?
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Vi har ingen generell tumregel för hur priser ska justeras - en mängd priser ändrades till prislistorna i Eon 4 för att bättre reflektera just hur priserna skulle se ut i ett relativt avancerat samhälle som Jargien.

Utöver det så misstänker jag att priserna i Sjöfarare och pirater är lite off. En del större skepp kan bli lite väl dyra (om man exempelvis jämför med vad Riddaren (?) anger att en katedral kostar). Jag skulle därmed ta dessa med en nypa salt.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Det var väl främst priser på vapen och rustningar som förändrades? Eller minns jag fel?
 

Brynhold

Veteran
Joined
23 Feb 2014
Messages
58
AnVili;n250024 said:
Jag sitter och planerar en kampanj i havsmiljö. Har tänkt att använda reglerna i Sjöfarare och Pirater från Eon 3. Måste konvertera regelsystemet till Eon 4 på ett bra sätt först.
Om du har lust så får du gärna visa hur dina konverteringar ser ut då jag också ska köra en havskampanj : ) alltid trevligt med idéer
 
Top