Nekromanti Äldre versioner av Space Marines

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,925
Jag har nyligen fastnat stenhårt för Warhammer: 40 000, och då särskilt Space Marines. Jag har köpt en terminator squad och en tactical squad och kommit igång fint med att måla mina Ultramarines.

Det jag undrar över är om någon har bilder på äldre versioner av Space Marines än de nuvarande? Av ren nyfikenhet skulle det vara kul att se hur de såg ut, då jag har funderingar på att kanske stoppa in ett par gamla rustningar i min armé.

Jag har redan hittat de här på GW´s webshop, men tänkte att någon kanske har fler, och större bilder.
 

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
hejsan,

har ett galleri med rejäla samlingar av lite äldre Space Marine som jag gillar


Galleri

det är från 2d ungefär skulle jag tro, 1st var väl bara i metal om jag inte mins helt fel. Idag lirar man version 4 om jag inte minns fel, kanske version 5? Men 3 såg iaf exakt likadana ut som 4 så där är knappast lönt att försöka hitta skillander för inspiration.

grejen med de tidigare figurerna är att de är förbannat fula jämfört med de nya och i lite olika skalor, specielt på terminators och assault marines, däremot har GW vid ett par tillfällen släppt armor-packs med hjälmar, chests och shoulders som ser ut som gamla varianter av rustningarna. Som då givetvis passar på dagens versioner av marines, det kanske skulle vara något?

Coolast med de gamla rustningarna var ju utan tvekan den spetsiga nosen på hjälmarna, de saknar jag lite på de nyare figurerna.
 

Marhulken

Veteran
Joined
25 May 2008
Messages
36
Location
Stockholm
Bästa sidan på nätet med bilder på gamla figurspelsminiatyrer jag vet är utan tvekan www.solegends.com . Där finns en hel del gamla GW-kataloger inscannade och annat kul från de flesta större och mindre gamla fabrikanterna.
 
Top