Äldre produkter som PDF

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,540
Location
Fallen Umber
Det beror på hur deras avtal ser ut. Det skulle kunna vara så att de har ett avtal som möjliggör pdf-försäljning av gamla produkter. Jag har dock ingen inblick i avtalet ifråga.
Ja, förstås. Jag skulle kanske klargöra att jag bara menade att det inte är en självklarhet att de har rättigheterna att ge ut det längre.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,198
Location
Göteborg
Bröt ut en jeremiad av irritation som var på väg ur mitt tangentbord i en annan tråd.

Helmgast har lag ut vad som verkar vara allt äldre material till EON som ett PDF paket man kan köpa.
Fria Ligan har gjort samma sak med Mutant: UA produkterna.

Jag tycker att det är så snyggt av de båda förlagen att materialet finns tillgängligt om man blir biten och vill kunna botanisera bland HELA produktionen.
Visst, en POD lösning vore trevligt men PDF är bättre än inget och visar på att man är mån om sina kunder och vill ge service till en större kundbas.
Om jag spelar Mutant: UA (vilket jag gärna skulle vilja göra, samma med EON) kanske mitt intresse väcks så jag även vill testa deras nya vision av spelet och världen.

En stor eloge till båda förlagen!

Det leder mig in på frågan varför Riotminds är okontaktbara när det gäller frågor om deras äldre svenska material?
Trudvang verkar vara en fantasifull miljö som det vore härligt att utforska (med annat spelsystem). Till viss del gäller det även Götterdämmerung, tänk att köra en Solomon Kane inspirerad kampanj.

Hur kan det vara så stor skillnad mellan förlag?

/C
Tack för elogen! Eons pdf-paket har bara funnits sen förra året och det vore såklart kul om fler utgivare gjorde liknande släpp för sina spel. Riotminds är inte så aktiva på detta forum, då de har ett eget forum. Kanske värt att fråga dem där?

Anledningen till att vi kunnat ge ut ett pdf-paket till Eon är för att Neogames förre ägare Carl Johan Ström varit noggrann med backuper. Vi började bygga upp vårt pdf-bibliotek för internt bruk för oss helmgastar och våra frilansare. När Genom vind och glas samt Ur stoft och sot skulle färdigställas märkte vi allt mer att vi behövde ett komplett bibliotek. Om en vik, flod eller by hade namngivits i ett tjugo år gammalt äventyr så var vi måna om att namnet skulle vara detsamma även nu.

Till slut märkte jag att vi hade nästan alla pdfer i biblioteket och då konverterade jag de sista och skannade alla baksidor (de fanns tyvärr ej bevarade) och så blev PDF-paketet klart.
 
Top