Hej!
Jag tänkte krönikera lite kring min och min spelgrupps pågående kampanj i Jargiens översta maktskikt!
Pitchen:
Jag tänkte krönikera lite kring min och min spelgrupps pågående kampanj i Jargiens översta maktskikt!
Pitchen:
Rasmus till sina spelare said:Om vi ser på status i världen som en pyramid där de individer som befinner sig högre upp i statuspyramiden har mer att säga till om än de i den nedre delen så har vårt rollspelande historiskt fokuserat på att börja i pyramidens botten och arbeta sig uppåt mot ett i princip ouppnåeligt mål. Se figur i länk nedan

Rasmus till sina spelare said:I själva verkat kan de olika nivåerna ses som små pyramider i sig och vårt pyramidklättrande når sällan mer än en eller två av dessa sub-pyramider i spel. Den här gången är mitt förslag att vi tar ett annat och fokus och istället börjar i toppen av pyramiden. Från toppen av densamma kommer det att bli tydligt att det inte bara finns en pyramid utan flera, i form av konkurrerande världsomspännande organisationer, riken, religioner och sammanslutningar och verkligheten blir något i stil med:

Uppdateringar kommer löpande!Rasmus till sina spelare said:Det här är vyn jag vill att ni ska ha, att spela makthavare i det översta skiktet, att se ned från det högsta trädet. Inflytelserika män och kvinnor som kan påverka och förändra världen i sin helhet. But with great power...
Svåra val, stora konsekvenser, familj, makt, krig, förhandling och kontrasten mellan det stora och det lilla perspektivet. Den föreslagna kampanjen är förlagd till Jargien, där magi är förbjudet, kyrkan är stark och inkvisitionen sätter skräck i kättarna samtidigt som grannländerna rustar för krig!