Nekromanti Äggkartonger och dess mysko kusiner...

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
För inte så länge sedan, ganska precis 2½ timme sedan, kom jag hem efter att ha handlat. Lat som jag är gick jag över en gräsplätt som är en slänt, istället för runt mitt hyreshus på den sandade gången. Jag bor i Luleå, strax norr om nordpolen, så vi har is här. Med lite halka på för det töar emellanåt. Jag hade två stora matkassar, halkade som om jag fick betalt för det, landade fint på backen (jag är fet och klarar mig fint).

Medan högerarmen (jag landade på vänster sida) dämpade fallet för påsen i höger hand, lekte vänster arm karusell och skickade den påsen en par meter upp i luften, där den snurrade lite och skickade iväg diverse saker innan tyngdkrafter tog över och den stöp ner. Min 1.6kg gurkburk gick i småbitar, konserverna sprang iväg men höll, och pastan den mår fint (förutom de bitar jag äter upp just nu).

Det roliga var att i ena påsen, vet inte vilken, fanns en förpackning med sex ägg. Oavsett vad så var det i alla fall minst en meter upp i luften och en par meter bort innan tyngdkraften övermannade den och den stöp ner. Den tjocka glasburken gick alltså sönder, men äggpaketet stod rätt upp på hård is, inte en spricka i ett enda ägg. Hur går detta till frågar sig vän av nyfikenhet.

Jag vet inte, men det vore roligt om ni kunde berätta era historier om detta med saker som borde gått sönder men inte gjorde det! (INGA kondomhistorier Mugge!)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
men äggpaketet stod rätt upp på hård is, inte en spricka i ett enda ägg. Hur går detta till frågar sig vän av nyfikenhet.
Tur, ren tur skulel jag vilja säga !
Hajr gjort nått liknanede, doxk med utgången at jag kunde göra äggröra när jag kom hem istället.
Annars så kan ja xåå tänka mig att själva förpackningne tar upp en del av stötet & därigenom så slipper man krosade ägg.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
har aldrig varit med om någo sådant själv men tänkte dra två jag läst i en bok:

1. I USA drabbas ett hus av en tornado. Huset blir totalföstört och delar flyger iväg, blandannat ett porslinsskåp fullt med tallrikar och liknande dimper ner på en åker ett hundratal meter bort. Inget av innhållet är sönder.

2. I USA under en orkan kommer en våg som spolar ner ett hus X meter ner till stranden, Inne i köket stod en vattenkanna full med vatten. Inget vatten hade runnit ut.
 
Top