Dinoblast forumspeltest

Drar motståndarens 2 lyckade inte ner mina 3 till endast 1 lyckat?
Om du väljer skada så är det troligen att det blir så, såvida han inte väljer Withdraw, eller att göra motskada på dig.
Men om du väljer Knockout så finns det just nu inget sätt för motståndaren att förhindra detta (lite därför den effekten kostar 3).

(Möjligen att det ska vara svårare för försvararen att minska skada (kosta 2 istället för 1) så att närstrid går snabbare för utöver detta kan rustning minska skada ännu mer (men i detta fall har han ingen rustning). Just närstrid är inte så vältestat.)

(Ett alternativ skulle vara att man alltid väljer från samma lista och att man själv får avgöra hur mycket stryk man tar eller ger, skulle göra det snabbare och farligare 🤔)
 
Last edited:
Taromwa sliter i managern Towos arm. "Det är något där ute." Luften dallrar över den steniga marken där den inte täcks av bladen från djungelns träd. Pojken höjer en arm för att skugga ögonen medan han kisar bort mot trädgränsen. Förhoppningsfullt.

Om Towo inte följer med (stor chans) så tänker Taromwa gå tillbaka till dit han senast såg sitt riddjur Amar.
 
Coolt, mycket som händer samtidigt nu, så...

@God45 Musa, genom att bara röra sig från lastbilen så är utom fara för flera skott från luckan. Det är inte långt till kanten av vägen.

❗Från runt hörnet så kommer fiendens ledare fram (med skadat ben), han har en skadad Osi (blod från vänster sida kroppen) i ett grepp och riktar en pistol mot hans huvud. Vakten på flaket ställer sig upp igen.

"Vi har en av era! Jag skjuter om ni försöker något... Vi ger oss av med en av lastbilarna, er vän släpper vi av en bit längre upp längst vägen!" Ropar ledaren.

@Badmojo Mbambe, du tar dig ut från lastbilen och springer runt den. Där ser du Kang i slagsmål med en annan som viftar med något verktyg. Men du ser att Kang drämmer till hårt med handtaget på sin machete, sedan är det över.

@Sidd Kang, du får övertaget och även om du inte har utrymme (då ni ligger på marken) att svinga din machete så får du till ett kraftig slag mot huvudet och din motståndare faller ihop. Du knuffar honom åt sidan från dig.

@Rickard Taromwa, får loss repen och ni är snabba på att frigöra allihopa, Makon nickar stolt mot dig. Tumultet vid lastbilarna fortsätter, det är inte långt bort. Ett lyckat slag för Movement krävs för att hinna dit till nästa beat (runda). Du tycker att du känner signaler via din NIC igen, en känsla av något som smyger.

Towo stannar upp och försöker se något, han är stressad då Makon och Jabari fortsätter mot lastbilen. "Vi tar det sen!" säger han och följer efter mot lastbilarna.

Du tar dig tillbaka in i djungeln... Du känner en allt starkare signal och följer den. Det är inga tydliga tankar eller känslor som överförs till dig, nästan som att Amar är där, men gömmer sig, jagar, eller är svag.
 
Taromwa rycker instinktivt till med huvudet när ett par handsstora fjärilar fladdrar förbi hans ansikte när han stör bladen i sin framfart. En svart tusenfoting skallrar när den tar från en gren till en annan. Den fuktiga luften trängar in under kläderna och blandar droppar med pojkens svett. I hans huvud uppenbarar sig skuggestalter av någon annans minne. Ett skott ljuder därifrån han kom, vilket får folk och fä att röra på sig in i gläntan. I det förra fallet, pojken själv.
 
Last edited:
Here we go...

@God45 Musa, trots skador och en kropp som ordagrant vill spy så drivs du av andra saker. Ni är alla drillade från er uppväxt att överleva genom brutal effektivitet, att segra, bestiga och vända alla motgångar, "The Nombawa way!"

Osi är inte bara en vän, som tidigare sagts så är ni alla mer eller mindre familj. Fullt medveten om att minsta felsikte kommer bli katastrofalt. Din blick möter Osis, han förstår, du skjuter... Du träffar och blåser av örat på fiendens ledare samtidigt som Osi (genom lyckas slag med Reflex) kastar sig framåt och undviker att få huvudet träffat av fiendeledarens gevär som avlossas.

Fiendeledaren faller ihop, håller för blodet som rinner ner från sidan av huvudet. Han får 1 Severe damage.

Vakten på flaket skjuter mot dig samtidigt som...

@Sidd Kang, motorn startar (men något låter fel, troligen från krocken) och du börjar backa undan. Du ser hur Musa skjuter mot fiendens ledare som håller Osi som gisslan. Du ser också hur vakten på flaket kommer skjuta mot Musa.

🎲Slå för Reflex. Lyckas slag get dig möjligheten att krocka in i lastbilen framför igen, med risk att motorn pajar. Men det skulle troligen störa vakten i hans skott.

@Badmojo Mbambe, du ser hur Kang hoppar in i lastbilen och börjar backa. Du ser hur Musa skjuter mot fienden ledare som håller Osi gisslan. Du ser också hur vakten på flaket kommer skjuta mot Musa.

🎲Slå för Reflex. Lyckas slag så hinner du skjuta först annars så skjuter vakten först även om du skjuter precis efter.

@Rickard Taromwa, skott och rop fortsätter kommer från lastbilarna. Du följer en signal via din NIC och stannar plötsligt. Du ser Amar sakta röra sig mot något en bit längre fram, han haltar, är blodig och sinnet nästan tomt. Amar smyger mot tre personer som sitter gömda i ett buskage. En kvinna (med ett gevär liggandes på marken), en äldre flicka och en yngre pojke. Kvinnan har en kikare och kan inte hjälpa ropa "NEJ!" när ett skott till hörs. Den yngre pojken verkar se Amar, försöker dra i kvinnan men får inte kontakt.

🎲Slå för NIC om du vill försöka lugna Amar som inte riktigt verkar veta vart han är, eller när utan är fast i någon dåtida dröm. En mardröm.
 
Slå för Ranged Combat +2 för vapnet -1 för att vakten har visst cover, men ditt skott kommer träffa efter att vakten skjuter mot Musa.
Mbambe får korn på skurken, siktar snabbt och får iväg ett skott precis efter att densamme skjutit. Slår 4 och 5! Träff!
 
Jag lyckas med alla tre tärningar för NIC (+Discipline). Jag slår även för Movement med en tärning för att röra mig närmare tyst och lyckas även med den.

Taromwa ser de tre skuggestalterna klarare nu genom Amars ögon och gör sin närkomst känd för den gamle besten. Dom förvirrade bilderna från det förglömda motas bort till förmån till stundens allvar. Medan barnen är upptagna med dinosaurien och kvinnan med kikaren rör sig Taromwa närmare med målet att ta geväret från kvinnan. Amar får instruktioner att vara tillräckligt nära för att attackera men främst fortsätta dra till sig uppmärksamhet.
 
Back
Top