Det stora problemet ligger i att alla egenskaper har ett sekundärt värde antingen i rena stats såsom HP och trösklar eller som egenskap för att t. Ex. Hitta saker. Träffsäker har dock ej detta sekundära värde och borde egentligen kunna tas bort rakt av.
Jag brukar vilja tänka i banor av risk-reward run hemmasnickrade artefakter. t.ex.
Usras svarta kristall
En slät rund kristall med ett center av svart dimma som verkar röra sig och skifta i svart och grått när man stirrar in i den. Stirrar man tillräckligt länge kan man börja skönja ett par...
Ja, problemet är att de ofta behöver skada vilket är ett problem. Men idén har använts och i princip betyder det att när risk förekommer så anser mina spelare att i realiteten så är deras tröskel några steg under faktisk tröskel för att kompensera för risken.
Håller med föregående talare.
Jag är även intresserad av jägare och hur arketyper ska interagera med förmågor.
Mer icke stridsrelaterade förmågor är också högt upp på min lista
Ja, de har följande
Höga initiativ för att kunna agera snabbt och neutralisera farligaste motståndare
Försvar på runt 14-17 med modifikationer såsom sköld etc..
Rustning som är tung och smidig
Teurgiska förmågor eller artefakt för att öka på rustningen så att det blir t10+t4 i i de flesta fall...
Jag håller med i åsikten att spelet har problem med att låta farliga motståndare vara farliga.
Mina spelare har optimerat sina karaktärer och dödar så gott som allt med ett slag. I strider mot flera personer eller i situationer när de måste göra mycket blir det intressant. Slukhålsstriden i...
Kostnadsstegringen för häxsyn är också ett problem. Den är tvärtemot de andra reglerna som ger dig avdrag vid skickligare brukare. 1t8 gör den också helt oanvändbar på mästarnivån för alla utom den mest viljestarka
Hur fungerar det med en scen. Om vi står i ett rum med 3 personer och lite...
Kostar det en stångvapenhandling att negera ett annat stångvapen eller kan man
1. Negera ett frislag från fiende nr1 som går in i närstrid med ett stångvapen
2. I samma runda slå ett frislag mot fiende nr2 som går in i närstrid med kortsvärd.
När vi ändå talar stångvapen.
Var det bara jag som blev riktigt nyfiken på denna? Riktigt synd om den inte blir skriven. Riktigt nyfiken på både äventyret men även prios pass och gudarna.
Kan man hålla tummarna för att spelskaparen tycker likadant och råkar spendera semestern på att skriva den?
Viljestarkproblematiken är lite intressant. Den gör att du inte kan dumpa viljestark trots att den är utbytbar. Ett minimum 11 är rimligt här.
Effekten av detta blir tydligt av 1t4 perm av temp över gräns regeln.
Men generellt tycker jag det är bda. Mina spelare behöver lite...
Visst kan man diskutera förändringar där då det i början ger väldigt mycket att skaffa förmågor. Dock tycker jag att det över tid är tillräckligt fördelaktigt att höja grundegenskap för att motivera priset.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.