Recent content by Tarill

  1. T

    Nekromanti inget jag, bara vi.

    "En sådan ras tycker jag skulle vara intressant. Inte "självisk" per definition, utan snarare omedveten om att andra varelser har sina egna målsättningar här i livet. Typ, överhuvudtaget är barn balla att använda som symboler." Hur är det med den där arten Crickett i Liftarens guide till...
  2. T

    Nekromanti Så, hur gick det?

    Pillar lite då och då...
  3. T

    Nekromanti Elementarer

    Har för mig att Vandöda är det svenska namnet [NT] NT = No Text (Ingen text)
  4. T

    Nekromanti Skrivhjälp?

    Re: Lite mer detaljer, tack! Jag har en del små anteckningar om en värld som, är det meningen, ska förmedla en känsla av den muslimska världen runt korstågstiden (korstågen borträknat). Men i den värld som jag arbetar på är det väl mer en känsla av de tre musketörerna. Dueller till första...
  5. T

    Nekromanti Skrivhjälp?

    Re: Lite mer detaljer, tack! Det lät som baksidesblurb för att man kan säga att det är en baksidesblurb. Det är bara en värld, jag har inget regelsystem som kan komma med nyheter eller så, projektet är helt inriktat på världen. Sen kan det hända att jag börjar snickra på ett system någon gång...
  6. T

    Nekromanti Skrivhjälp?

    Re: Lite mer detaljer, tack! Jag slutade i och för sig på jobbet för att jag inte gillar att hålla på med säljsnack, men kan ju försöka mig på lite när det gäller annat än pensionsförsäkringar. I just den här texten så behöver man inte bry sig speciellt mycket om något annat än människor...
  7. T

    Nekromanti Skrivhjälp?

    Kalla det för fantasy[NT] NT = No Text (Ingen text)
  8. T

    Nekromanti Skrivhjälp?

    mmm...Jag menade det seriöst, att han tappat pungen som innehöll örten alltså, men spelarna tolkade det ju som de kände för.
  9. T

    Nekromanti Skrivhjälp?

    Någon som skulle känna för att snickra lite på land till min värld...jag har kört fast en aning just nu när min kompanjon gör sin värnplikt. Det finns en smula text att ta hänsyn till, men inte mycket. Skulle förmodligen kunna posta det med här på forumet utan att det skulle bli jobbigt att läsa.
  10. T

    Nekromanti Kampanjer

    Så lång den behöver vara för att den ska ta slut. Skulle tippa på att "Mörkrets rike" är inne på 30 spelmötet, "Gudakonungen" kommer ta ungefär lika länge, "Återuppväckelsen" tog 3 eller 4 möten, "Rännaruntiring" tog 2 och "Hetsjakten" ligger på 7.
  11. T

    Nekromanti En färdig by bättre än en ofullständig värld

    Gjorde själv som dig och spelade inget i den världen. Sedan knåpade jag ihop en del korta saker om varje land och frågade vilket de helst ville spela i. Sen skrev jag en utförlig beskrivning av det landet och hittade på en hårt styrd kampanj så att spelarna skulle lära sig "kulturen". Efter det...
  12. T

    Nekromanti Förmågor, egenskaper, händelser och annat

    ex. hundbiten, kattriven, sett en drake på långt håll, fuskat i tärning, vunnit ett rostigt svärd, mött en spådam (och fått en spådom), snubblat på en rot (hatar träd), hittat ett guldmynt, varit nära att drunkna...
  13. T

    Nekromanti Onödigt inlägg & fråga

    Av någon anledning börjar vi nästan alltid äventyr på värdshus...kan i och för sig bero på att vi påbörjar dem där vi slutade det förra, dvs värdshuset "Äventyraren" där rpna är stamgäster och alltid bor mellan äventyren (utom när de inte har råd och måste flytta till "Enda ögat" eller helt...
  14. T

    Nekromanti färdig värld?

    Du kan ju försöka, men det är, som du nog förstått vid det här laget, inte att rekomendera...
  15. T

    Nekromanti Ännu en tråd med Citat

    Hmm...Pekka...det har vi också döpt en karaktär till efter diverse dummande...en alv som hette något långt och jobbigt, vilket först blev Aro i förkortad form, och sedan Aro-Pekka när vi började bryta på finska...
Top