Recent content by RasmusL

  1. RasmusL

    Tidernas bästa Tv-serier

    Magicians Chernobyl Tror inte att jag har så många fler 10:or, desto fler 9:or....
  2. RasmusL

    Nittiotalsspel

    Blue planet är ett spel jag verkligen velat spela, men som aldrig blev av :( Rätt hård Sci fi med en massa onödigt världsbyggande som jag hade velat gräva ner mig i :(
  3. RasmusL

    Lyssnar SL på spelarnas planering?

    Jag lyssnar och stöttar när de glömt något, likt mina spelare hjälper mig när jag glömt något. Vi spelar en gång i veckan och ingen är särskilt bra på att anteckna så det är väldigt mycket oral tradition över vår lore :) Men! När det väl ska göras frågar jag alltid "Okej, vad gör ni nu då...
  4. RasmusL

    Vad är det för fel på de jävla moves:en?

    ... Och ja, MH gör moves så att de känns kul och intressanta och med genomslag utan att ha sönder spelet. Bra exempel på när de görs bra!!
  5. RasmusL

    Vad är det för fel på de jävla moves:en?

    MH har jag spelat med god behållning och gillade nog 1e med strings bättre än 2:an. Där fick movesen också en mer långvarig regeleffekt som jag iaf gillade då. MotW däremot tyckte jag var trasigt, men jag spelade det när det var i någon form av beta så det kanske blev bättre!
  6. RasmusL

    Vad är det för fel på de jävla moves:en?

    Att dammsuga är också vanligt jävla rollspel vad jag förstår, all mänsklig aktivitet tycks falla inom den definitionen!
  7. RasmusL

    Vad är det för fel på de jävla moves:en?

    Det är också konstigt när movesen som kom ut ett system mattrar-tänk plötsligt ska bli en de facto standard för såväl grottkräl som high-school-drama som överlevnad och utforskande I ödemark osv osv.
  8. RasmusL

    Vad är det för fel på de jävla moves:en?

    Är DW bra? Jag har inte testat det, tyckte att hela idén om att använda PbtA till grottkrälande lät helt kontraproduktiv, lite som att försöka göra te av alldeles för svagt kaffe eller något, jag vet inte...
  9. RasmusL

    Vad är det för fel på de jävla moves:en?

    Jag vill minnas att jag gillade moves i MH, men där är det ju likt AW mest ett sätt att så drama mellan rollisar. Att spela AW med fokus på annat än inter-spelgrupp-drama har jag aldrig sett göras bra.
  10. RasmusL

    Vad är det för fel på de jävla moves:en?

    Väldigt sant! Och en del hack gör movesen så snäva att de i princip blir handlingar, och det är ju inte bra. Moves snowball är ju en grej men den måste också få utrymme, om en håller på och slår en massa slag i samma scen så tappar iaf jag flowet.
  11. RasmusL

    Vad är det för fel på de jävla moves:en?

    Nu är väl iofs Rangerthemans exempel rakt ur reglerna med announce future badness eller vad den heter och det är ju inget som säger att det måste explodera om varje slag, ibland kan 6- också te sig som ett lyckat slag.
  12. RasmusL

    Vad är det för fel på de jävla moves:en?

    Över lag tycker jag att det låter mer som att konfliktresolution är svårt snarare an att moves i sig skulle vara ett problem.
  13. RasmusL

    Vad är det för fel på de jävla moves:en?

    Jag tycker nog ändå att tärningsslag kan ha en plats vid rollspelsbordet också i större grupper :)
  14. RasmusL

    Vad är det för fel på de jävla moves:en?

    Huh, det Kan vara så att AW fungerar särskilt bra i samklang med vår spelstil men jag har aldrig upplevt det där. Andra problem ja, men inget ens när de du pekar ut :)
  15. RasmusL

    Vad är det för fel på de jävla moves:en?

    Exakt, håller helt med. Om en ser på moves som handlingar i Dnd fattar jag att det känns drygt med en massa "ja men".
Back
Top