A) Det rollpersonen/na/gruppen gör, är äventyret. Hur de gör det och hur väl de gör det är olika berättelser, som utgår ifrån vem de är.
B) Det finns bara ett äventyr och spelarna måste lyckas med det som det är skrivet. Väljer de fel färdighet får de inte vara med och spela.
Värden i spel är där främst för att berätta för spelarna hur de ska spela. De behöver inte finnas för att variera spel.
Edit. Om vi pratar strid. Makt. Styrka. … alltså plats och mandat att styra. Så tycker jag samma sak. Oavsett om det är narrativ™ eller … vad man nu tänker att det är när det...
Att balansera gruppen känns bara relevant om man förväntas slåss om utrymme, och/eller det är viktigt att man ska lyckas med något för att det ska vara kul.
Harn har jag nog mest hört lovord om. Alternativt att det är ”så mycket” som sämsta omdöme.
Harn användes mest för att sno bra saker ifrån, som jag minns det.
Nu rullas videofunktionen ut. Vet inte hur nödvändigt just detta är … även om podd och vlogg är kul, är dessa inte NotebookLMs styrka. Dessutom så gör det att hela detta tappat fokus … tycker jag.
Du ska kunna exportera i flera längder/språk från samma källa dock.
Återkommer efter ett test …...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.