Recent content by Quadrante

  1. Quadrante

    1985: Fantasy Hero och Hârn är jättebra

    Samtidigt känns det som en naturlig ingång om man gestaltar en värld.
  2. Quadrante

    Anti-AI, rita-fast-du-inte-kan-tråden

    Jag hoppas jag inte lagt upp den förut, men dök på den igen idag. Man kan hitta en högupplöst —> här! … och —> här!
  3. Quadrante

    Anti-AI, rita-fast-du-inte-kan-tråden

  4. Quadrante

    Alla karaktärer ska vara jämnstarka... Nej...inte om man spelar narrativt iaf!

    Största problemet tycker jag uppstår när alla problem kan lösas med en sak (typ av färdighet) eller när det bara finns en typ av problem att lösa.
  5. Quadrante

    Alla karaktärer ska vara jämnstarka... Nej...inte om man spelar narrativt iaf!

    A) Det rollpersonen/na/gruppen gör, är äventyret. Hur de gör det och hur väl de gör det är olika berättelser, som utgår ifrån vem de är. B) Det finns bara ett äventyr och spelarna måste lyckas med det som det är skrivet. Väljer de fel färdighet får de inte vara med och spela.
  6. Quadrante

    Alla karaktärer ska vara jämnstarka... Nej...inte om man spelar narrativt iaf!

    Hur spelar man med … … denne behöver inte slå för att lyckas med nåt. Den lyckas med allt den vill göra. Men problemet måste lösas genom samarbete.
  7. Quadrante

    Alla karaktärer ska vara jämnstarka... Nej...inte om man spelar narrativt iaf!

    Det är också trist om bara en färdighet är lösningen, istället för att man kan lösa det med bästa färdigheten man har.
  8. Quadrante

    1985: Fantasy Hero och Hârn är jättebra

    Btw. Pratar jag Harn. Tänker jag inte en sekund på system. Ser det som irrelevant, för det har aldrig varit systemet man spelat.
  9. Quadrante

    Alla karaktärer ska vara jämnstarka... Nej...inte om man spelar narrativt iaf!

    Värden i spel är där främst för att berätta för spelarna hur de ska spela. De behöver inte finnas för att variera spel. Edit. Om vi pratar strid. Makt. Styrka. … alltså plats och mandat att styra. Så tycker jag samma sak. Oavsett om det är narrativ™ eller … vad man nu tänker att det är när det...
  10. Quadrante

    Alla karaktärer ska vara jämnstarka... Nej...inte om man spelar narrativt iaf!

    Att balansera gruppen känns bara relevant om man förväntas slåss om utrymme, och/eller det är viktigt att man ska lyckas med något för att det ska vara kul.
  11. Quadrante

    1985: Fantasy Hero och Hârn är jättebra

    *Slänger högaffeln åt sidan och höjer knytnäven* –”Ungdomar…”
  12. Quadrante

    1985: Fantasy Hero och Hârn är jättebra

    Harn har jag nog mest hört lovord om. Alternativt att det är ”så mycket” som sämsta omdöme. Harn användes mest för att sno bra saker ifrån, som jag minns det.
  13. Quadrante

    NotebookLM som kreativt bollplank

    Nu rullas videofunktionen ut. Vet inte hur nödvändigt just detta är … även om podd och vlogg är kul, är dessa inte NotebookLMs styrka. Dessutom så gör det att hela detta tappat fokus … tycker jag. Du ska kunna exportera i flera längder/språk från samma källa dock. Återkommer efter ett test …...
  14. Quadrante

    Strategier för oss med afantasi?

    Kanske finns ett behov av att fantisera i grupp, alternativt strukturera upp sitt fantiserande?
Back
Top