Drevande är överlag för osäkra muppar. Gillar du det inte? Köp det inte. Gör ett bättre själv. Folk som lägger ihop ett och ett, får det till tre och slår på stora trumman är i längden bara tröttsamma. WW borde tänka att all reklam är bra reklam och inte försöka bemöta kränkthetsproffesuren.
Vidare utdrag ur Ahlan Adaghs dagboksanteckningar.
Vi fortsatte längs med vägen mot Henad Bogh. En vidrig vind låg på från nordost, och det snöade och var kallt och jävligt. Som tur var hittade vi en skogshuggarhydda i skogen. Huvudet är fullt av motstridiga tankar. Dagar utan Maralda: 2889...
Ok. Något oerhört har hänt. Det var en vanlig kväll på Zarkans schapp, när kaptenen för Dimisens vakt stormade in. Vi fördes till Dimisen för brott vi begått i det förgångna. Vi lovades döden, men fick istället ett märkligt uppdrag. Kanske kan det här leda mig till Maralda? Vi gav oss av innan...
Wow. Tacksamheten jag känner gentemot mig själv för att jag aldrig ägnat en sekund åt att spela D&D växer sig starkare för varje tråd jag läser om det :)
Konsten är att lägga ner överflödiga relationer och alternativa fritidssysselsättningar, och även nörda i ensamhet när resten av spelhugat sällskap inte står tillgängligt. Nörden har ingen lag.
Zanguina har ett flexibelt system för att kombinera färdigheter, spetskunskaper och grundegenskaper så att hantverkarfärdigheterna (likt beskrivningen ovan) kan användas till mycket mer än "bara" det faktiska hantverket.
Mer eller mindre improviserad kampanj, vi kommer här in vid tredje spelmötet i denna kampanj.
Det är en sensommareftermiddag och Sarkhemys – Dödshämtarens - dag närmar sig med stormsteg. Sarkhemy sägs besöka Zorkhana endast i djurhamn, varför Sarhkemys dag har kommit att bli en riktigt...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.