Jag är imponerad av det här systemet! Nu är jag förvisso okunnig inom mer friformiga/spelledaravbelastande system, men det här svarar rätt väl på vad jag har för förhoppningar på ett system. Fungerar Oskrivna Blad bra skrotar jag nog mitt eget projekt och tweakar det här istället (gratis är gott...
Den relevanta länken.
I övrigt var det en intressant läsning. Anser dock att skillnaderna mellan esoterisk och mundan alkemi borde betonats mer. Skillnaden var inte så uppenbar för de av oss som är mindre bevandrade inom högre magistudier. :gremtongue:
Lustigt nog har jag aldrig blivit drabbad av det. Även om smärtan kan kännas suspekt och väldigt abstrakt. Men så har vi en tradition i vår spelgrupp att slå sexor när vi slår skada, och se till att få effektiva extraskador. Tärningskontroll är bra att ha. :gremgrin:
Kokoro Library. Ett rollspel där du spelar en biblotekarie kanske kan göras intressant, men inte ett spel baserat på Korkoro Library. Majoriteten av all action under ett äventyr blir när någon skall vattna blommorna, eller visa en besökare var utlänsk literatur ligger. >_>
Schrödingers skydd
Eheh, egentligen planerade jag bara ett billigt skämt, men det går väl antagligen att använda det där som fördröjd skada, som inte påverkar förns den skall läkas.
När jag tänker efter så inser jag att Neotechs dödsslag fungerar som Schrödingers katt - tills någon tittar till...
En vacker dag, när jag blivit ninja, skall jag producera ett spel i Mundana. :gremgrin:
Det vill säga, jag skall producera ett spel som utspelar sig i Mundana. Men det vore kanske inte så dum idé till en rollperson, när jag tänker efter...
Re: Dieffenbachs grimoire (förslag)
Grr, mina meddelanden har försvunnit, och med dem de idéer jag faktiskt hade. Skall se om jag minns vad jag skrev..
Onaturlig skärpa
Magikerns vapen får en sådan skärpa att skären sträcker sig ut en tum ut ur eggen. Inte bara gör detta att vapnet går som...
a) Tidigare skribent har hävdat att systemet skall passa spelkänslan, så det snor jag helt fräckt. De spelkänslor jag gillar bäst är däremot de överdrivet realistiska och dödliga, alternativt de naivt hjältemodiga där skador är något som händer andra personer. Neotech och 7th Sea är de två bästa...
Re: EON - The Face of Deception
Om du tittar på trailern ser du hur spelet ser ut. Stuket är samma som Baldurs Gate och alla de där andra isometriska spelen från förr. Vad jag minns av en artikel i PC Gamer skulle spelet utspela sig i Soldarn, och då HELA Soldarn, med möjlighet att gå överallt...
Re: EON - The Face of Deception
Det är trevligt att se att den Heliga Trailern fortfarande finns kvar. Tittar till den då och då när jag blir nostalgisk. :gremsmile:
Men sant som du säger, det ser fortfarande bra ut. Grafik av det bästa slaget, det som överlever tidens tand. Då det begav sig...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.