Ett vanligt problem är väl att spelarna inte riktigt vet vad det är meningen att de ska göra, och att tempot i spelet blir lidande som en följd.
Det kan väl därför vara bra att se till att spelarna har en stark motivation som driver dem att ge sig ut och utforska världen, gärna en som hela...
Tokien är förstås inte rätt person att anklaga någon för anakronismer, eftersom han har ett litet land av 1800-talsbritter, med fickur och paraplyer och reguljär postgång, mitt i sin järnåldersepiska värld.
Vilket får mig att förmoda att hans klagomål mot C. S. Lewis hade en annan grund.
Alltså spel med en vanlig kortlek.
Gärna med ett lagom mått av taktik, bluffande, etc, och inte bara slump.
Jag är väldigt oallmänbildad när det gäller kortspel så tveka inte att rekommendera klassiker!
Gärna spel man kan spela på tre, men två funkar också
Jag överväger också att migrera till Linux, eller i alla fall skaffa en dator med Linux på. Vi får starta en klubb. Eller åtminstone en separat tråd.
Tror inte det är idiotiskt. Man får ju lära sig medan man pysslar på, liksom. Körde Linux för många år sen trots att jag kunde lika lite om...
Känner särskilt igen mig i 1 och 2. Jag tror att jag långsamt blir bättre, men det är svårt att lära gamla hundar sitta.
Det där med "kryptiska konspirationsantydningar" beror väl delvis, åtminstone i mitt fall, på att jag ofta kastar mig in i spelledandet utan att helt och hållet ha...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.